Wymagania „miasta”

(pim)
Fot. Paweł Łacheta
Fot. Paweł Łacheta
Egzamin praktyczny na prawo jazdy przeprowadza się nie tylko na placu manewrowym, ale i na trasie egzaminacyjnej.

Egzamin praktyczny na prawo jazdy przeprowadza się nie tylko na placu manewrowym, ale i na trasie egzaminacyjnej, gdzie natężenie ruchu w godzinach szczytu jest nie mniejsze niż 400 pojazdów/h na jeden pas ruchu.

 

Podczas jazdy w ruchu drogowym egzaminator ocenia poprawność wykonania przez osobę egzaminowaną następujących zadań egzaminacyjnych:

Fot. Paweł Łacheta
Fot. Paweł Łacheta

 

1. Wjazd na drogę z obiektu

2. Jazda drogami dwukierunkowymi, jedno- i dwujezdniowymi:

- o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu

- posiadających odcinki proste i łuk, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości

3. Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu

4. Przejazd przez skrzyżowania:

- równorzędne (trzy- i czterowlotowe)

- oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu

- z sygnalizacją świetlną

- z ruchem wokół wyspy

- dwupoziomowe - wjazd i zjazd - (dot. miast posiadających przejazd kolejowy lub skrzyżowanie dwupoziomowe położone w odległości nie większej niż 2,5 km od placu manewrowego)

5. Przejazd przez przejścia dla pieszych

6. Przejazd przez torowiska tramwajowe (dot. miast z komunikacją tramwajową) i kolejowe (dot. miast posiadających przejazd kolejowy lub skrzyżowanie dwupoziomowe położone w odległości nie większej niż 2,5 km od placu manewrowego) oraz obok przystanku autobusowego i tramwajowego.

7. Wykonania manewrów:

- wymijania, omijania, wyprzedzania

- zmiany pasa ruchu i kierunku jazdy w lewo, w prawo oraz zawracania

- hamowanie awaryjne

 

Wynik pozytywny otrzymuje się, gdy wykona się prawidłowo wszystkie zadania egzaminacyjne!

 

Przy ocenie kwalifikacji osoby egzaminowanej egzaminator w czasie wykonywania zadań zwraca szczególną uwagę na:

 

1. Sposób wykonania manewrów na drodze

2. Zachowanie wobec innych uczestników ruchu drogowego

3. Umiejętność oceny potencjalnych lub rzeczywistych zagrożeń na drodze

4. Skuteczność reagowania w wypadku powstania zagrożenia

5. Dynamikę i kulturę jazdy

6. Sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem

 

Wynik negatywny uzyskuje się, gdy dwukrotnie nieprawidłowo wykona się to samo zadanie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty