Wymagania „miasta”

(pim)
Fot. Paweł Łacheta
Fot. Paweł Łacheta
Egzamin praktyczny na prawo jazdy przeprowadza się nie tylko na placu manewrowym, ale i na trasie egzaminacyjnej.

Egzamin praktyczny na prawo jazdy przeprowadza się nie tylko na placu manewrowym, ale i na trasie egzaminacyjnej, gdzie natężenie ruchu w godzinach szczytu jest nie mniejsze niż 400 pojazdów/h na jeden pas ruchu.

 

Podczas jazdy w ruchu drogowym egzaminator ocenia poprawność wykonania przez osobę egzaminowaną następujących zadań egzaminacyjnych:

Fot. Paweł Łacheta
Fot. Paweł Łacheta

 

1. Wjazd na drogę z obiektu

2. Jazda drogami dwukierunkowymi, jedno- i dwujezdniowymi:

- o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu

- posiadających odcinki proste i łuk, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości

3. Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu

4. Przejazd przez skrzyżowania:

- równorzędne (trzy- i czterowlotowe)

- oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu

- z sygnalizacją świetlną

- z ruchem wokół wyspy

- dwupoziomowe - wjazd i zjazd - (dot. miast posiadających przejazd kolejowy lub skrzyżowanie dwupoziomowe położone w odległości nie większej niż 2,5 km od placu manewrowego)

5. Przejazd przez przejścia dla pieszych

6. Przejazd przez torowiska tramwajowe (dot. miast z komunikacją tramwajową) i kolejowe (dot. miast posiadających przejazd kolejowy lub skrzyżowanie dwupoziomowe położone w odległości nie większej niż 2,5 km od placu manewrowego) oraz obok przystanku autobusowego i tramwajowego.

7. Wykonania manewrów:

- wymijania, omijania, wyprzedzania

- zmiany pasa ruchu i kierunku jazdy w lewo, w prawo oraz zawracania

- hamowanie awaryjne

 

Wynik pozytywny otrzymuje się, gdy wykona się prawidłowo wszystkie zadania egzaminacyjne!

 

Przy ocenie kwalifikacji osoby egzaminowanej egzaminator w czasie wykonywania zadań zwraca szczególną uwagę na:

 

1. Sposób wykonania manewrów na drodze

2. Zachowanie wobec innych uczestników ruchu drogowego

3. Umiejętność oceny potencjalnych lub rzeczywistych zagrożeń na drodze

4. Skuteczność reagowania w wypadku powstania zagrożenia

5. Dynamikę i kulturę jazdy

6. Sposób używania mechanizmów sterowania pojazdem

 

Wynik negatywny uzyskuje się, gdy dwukrotnie nieprawidłowo wykona się to samo zadanie.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie