Wyczynowa Alfa Romeo 155

ip
Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo
Udostępnij:
W 1993 roku przepisy rządzące serialem DTM, czyli Mistrzostwami Niemiec Samochodów Turystycznych, zostały znacznie zliberalizowane. Wyścigówki jedynie przypominały samochody spotykane na drogach publicznych. Pod kompozytową karoserią kryły się rozwiązania na miarę Formuły 1.
Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo

Dość powiedzieć, że źródłem mocy było wolnossące 2.5 V6, które rozwijało 420 KM przy 12000 obr./min. Liczne elementy aerodynamiczne ułatwiały szybkie pokonywanie zakrętów. O trakcję walczył też napęd na cztery koła. W celu uzyskania optymalnego wyważenia wyścigowej Alfy, fotel kierowcy cofnięto aż o 15 centymetrów.

Na początku lat 90. mistrzostwa DTM należały do najbardziej prestiżowych serii wyścigowych. W pierwszych latach lista uczestników składała się tylko z producentów niemieckich. Trwało to do 1993 roku, kiedy do walki o najwyższe lokaty włączyły się Alfy Romeo 155 V6 Ti prowadzone przez Alessandro Nanniniego i Nicolę Lariniego.

Zaczęło się od spektakularnego występu na belgijskim torze Zolder, gdzie Alfa Romeo 155 V6 Ti odniosła zwycięstwo w obydwu wyścigach. Później było równie dobrze. W całym sezonie Larini triumfował w 10 z 20 wyścigów. Korzystny bilans powiększyły dwa zwycięstwa Nanniniego oraz liczne miejsca na niższych stopniach podium.

Pod koniec sezonu Nicola Larini odebrał puchar mistrza DTM-u, natomiast zespół Alfa Corse odebrał gratulacje za zwycięstwo w klasyfikacji producentów. Było to prawdziwym szokiem dla niemieckiej konkurencji. Nie dość, że musiała pogodzić się ze zdobyciem podwójnego mistrzostwa przez włoską markę, to musiała uznać wyższość zespołu debiutującego w DTM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie