Jeśli chodzi o funkcjonalność samych wycieraczek, niezależnie, czy są to
wycieraczki standardowe, czy też płaskie, wykorzystuje się je przez cały sezon - z reguły nie są one odrębnie dedykowane do danej części sezonu. Chcąc zapewnić odpowiednią efektywność wycieraczek, zalecamy zmianę piór dwa razy w roku.
Pióra wycieraczek, a więc gumowa jej część, która bezpośrednio styka się z powierzchnią szyby, najlepiej wymieniać właśnie na jesień ze względu na zwiększone opady. Używanie wycieraczek w stosunku do ilości przejechanych kilometrów właśnie wtedy znacznie się zwiększa. W tym okresie na 100 przejechanych kilometrów wycieraczki czyszczą szybę średnio od 60 do 80 procent czasu trwania jazdy. Dla porównania latem jest to zaledwie kilka procent.
**CZYTAJ TAKŻE
Przymarznięte wycieraczkiCo warto wiedzieć o wycieraczka samochodowych ?**
Co nie znaczy, że właśnie w czasie upałów wycieraczki się nie niszczą. Nie każdy wie, że to właśnie okres letni, gdy deszcz zaskakuje nas sporadycznie, jest najbardziej szkodliwy w tym zakresie. Dlaczego? Wycieraczki używamy rzadko, w bardzo niekorzystnych do tego warunkach. Używamy ich przede wszystkim do zeskrobywania pozostałości po owadach, operując na suchej szybie, a to w znaczącym stopniu psuje krawędź gumy. Dlatego też, aby prawidłowo przygotować się do trudnego sezonu deszczowego, zalecana jest zmiana wycieraczek na "świeże" właśnie teraz.
W okresie jesiennym wycieraczki pracują już w zdecydowanie bardziej korzystnych warunkach, czyli na mokrej szybie, ograniczającej ścieranie się gumy. Kolejna ich zmiana - na zimę - nie jest więc konieczna. Pamiętać jednak należy, aby zniwelować inne problemy charakterystyczne dla mroźnej pory roku. Chodzi przede wszystkim o osadzanie się na wycieraczkach lodu. W takim wypadku skutecznym zabiegiem "ratującym" gumę jest odchylenie wycieraczek od szyby na noc.
Większość wycieraczek jest uniwersalna i można je stosować przez cały sezon. Dotyczy to zarówno wycieraczek płaskich, jak i standardowych. Wysokiej jakości wycieraczki płaskie sprawują się lepiej niezależnie od pory roku. Dzięki bardziej stabilnemu kątowi natarcia oraz silniejszemu dociskowi, wycieraczki lepiej zbierają wodę i pracują ciszej ze względu na korzystniejszą aerodynamikę.
Przygotowując samochód do eksploatacji, warto także uwzględnić rodzaj materiału, z jakiego stworzone są pióra wycieraczek. Najtańsze opierają się wyłącznie na gumie, co nie zawsze daje satysfakcjonujące rezultaty. Zaleca się stosowanie piór z domieszką grafitu. Obecność tego składnika sprawia, że wycieraczki "nie piszczą" przy użytkowaniu. W ten sposób znacznie ogranicza się ich zużycie.
Wypowiedzi udzielił Marek Skrzypczyk, specjalista marki MaxMaster, proponującej nowoczesną linię produktów eksploatacyjnych dla motoryzacji, m.in. wycieraczki MaxMasterUltraFlex.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?