Po dwóch latach współpracy BMW Group i PSA Peugeot Citroën zaprezentowały wspólnie opracowane dwa typy silników benzynowych.

Pierwszym typem silników jest wolnossąca jednostka napędowa z układem rozrządu o zmiennej wysokości wzniosu zaworów dolotowych, o pojemności 1,6 l rozwijająca moc 115 KM. Drugi typ to doładowany turbosprężarką typu twin-scroll silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny o pojemności 1,6 l i mocy 143 KM. Jednostki te zostaną wykorzystane w małych i średniej wielkości modelach produkowanych przez Peugeota i Citroena oraz w samochodach marki Mini należącej do koncernu BMW. Roczna produkcja silników ma wynosić ok. milion sztuk.
W przyszłości powstać ma gama jednostek napędowych o mocach od 75 do 170 KM.
W tych jednostkach napędowych wykorzystano nowoczesne rozwiązania techniczne i technologiczne, np. pompę olejową ze sterowanym wydatkiem czy odłączalną pompę wodną.
Rozwiązania te mają spowodować obniżenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla z jednoczesnym podnoszeniem osiągów.
Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?