Wspólne silniki

(rp)
Fot. BMW
Fot. BMW

Po dwóch latach współpracy BMW Group i PSA Peugeot Citroën zaprezentowały wspólnie opracowane dwa typy silników benzynowych.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Pierwszym typem silników jest wolnossąca jednostka napędowa z układem rozrządu o zmiennej wysokości wzniosu zaworów dolotowych, o pojemności 1,6 l rozwijająca moc 115 KM. Drugi typ to doładowany turbosprężarką typu twin-scroll silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny o pojemności 1,6 l i mocy 143 KM. Jednostki te zostaną wykorzystane w małych i średniej wielkości modelach produkowanych przez Peugeota i Citroena oraz w samochodach marki Mini należącej do koncernu BMW. Roczna produkcja silników ma wynosić ok. milion sztuk.

W przyszłości powstać ma gama jednostek napędowych o mocach od 75 do 170 KM.

 

W tych jednostkach napędowych wykorzystano nowoczesne rozwiązania techniczne i technologiczne, np. pompę olejową ze sterowanym wydatkiem czy odłączalną pompę wodną.

 

Rozwiązania te mają spowodować obniżenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla z jednoczesnym podnoszeniem osiągów.

 

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie