Współczesne przeglądy samochodów

(gw)
Udostępnij:
W nowych konstrukcjach samochodów obserwuje się tendencja do wydłużania przebiegów między przeglądami silnika, w szczególności związanych z wymianą oleju i filtrów.

W nowych konstrukcjach samochodów, daje się zaobserwować tendencja do wydłużania przebiegów między przeglądami silnika, w szczególności związanych z wymianą oleju i filtrów.

Współczesne przeglądy samochodów

Po pierwsze, jest to spowodowane deklarowaną przez producentów obniżką kosztów eksploatacji pojazdów poprzez obniżenie wydatków ponoszonych na obowiązkowe przeglądy techniczne. Po drugie, w ostatnich latach nastąpił znaczny postęp w technologii wytwarzania jednostek napędowych, wsparty nowymi olejami smarowymi o znakomitych własnościach i trwałości.
Coraz lepsze oleje
Oleje smarowe stosowane w motoryzacji, w strefie klimatu umiarkowanego, muszą mieć cechy oleju wielosezonowego, tzn. posiadać odpowiednie właściwości smarne zarówno latem jak i w okresie panowania ujemnych temperatur. Co więcej, nowoczesne oleje muszą zachować swe parametry w przedłużonym czasie eksploatacji.
Rzadziej do serwisu
Obecnie, nowoczesne samochody wprowadzane do obrotu handlowego, mają wydłużone okresy między obowiązkowymi wymianami oleju z dotychczasowych 10, 15 czy 20 tysięcy km przebiegu lub 1 roku eksploatacji, do 30 tysięcy km przebiegu lub dwóch lat.
Lepsze materiały
Także czasokres wymiany płynów eksploatacyjnych i pasków wydłużono dwukrotnie. Pasek rozrządu i pasek akcesoriów wymienia się co 90 - 120 tys. km lub co 5 lat, płyn hamulcowy i płyn w układzie chłodzenia co 4 lata, filtr benzyny co 60 tys. km, a filtr powietrza co 30 tys. km.
Kilka problemów
W dwuletnim okresie użytkowania pozostaje do rozwiązania kilka problemów obsługowych, z których najważniejszym jest systematyczna kontrola poziomu oleju w silniku. Jest to ważna czynność, ponieważ każda jednostka napędowa podczas pracy spala niewielkie ilości oleju, a jego niedostateczny poziom może spowodować poważne awarie.

Kierując się troską o wysoką niezawodność eksploatacyjną pojazdów, wytwórnie zalecające wymianę oleju w silniku co 30 tysięcy kilometrów, wprowadziły bezpłatne przeglądy okresowe wykonywane co 6 miesięcy lub co 10 tys. km. Ich głównym celem jest dokonanie kontroli poziomu oleju oraz płynów eksploatacyjnych i ewentualne ich uzupełnienie.
Wszyscy kupujący pojazdy z wydłużonym do 30 tys. km przebiegiem między wymianami oleju powinni mieć świadomość, że dokonywanie bezpłatnych okresowych przeglądów zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji auta jest warunkiem zachowania praw wynikających z gwarancji oraz utrzymania pojazdu w dobrym stanie technicznym.
O tym, jak ważne są przeglądy okresowe świadczy fakt, że podczas pobytu auta w ASO wykonuje się 17 czynności sprawdzających. Przy przeglądach głównych, połączonych z wymianą oleju tych czynności jest tylko o 4 więcej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie