Wrocław rozpoczyna remont dróg

Jerzy Wójcik
fot. archiwum
fot. archiwum
Wrocławscy kierowcy jeżdżący ul. Avicenny mogą odetchnąć z ulgą. Skończy się slalom pomiędzy dziurami, bo drogowcy w połowie kwietnia rozpoczną gruntowny remont tej ulicy. Chodzi o jej najbardziej zniszczony odcinek między skrzyżowaniem z Wiejską a przejazdem kolejowym. Kolejna dobra informacja jest taka, że równolegle z ulicą wyremontowany zostanie także sam przejazd, który należy do PKP.
fot. archiwum
fot. archiwum

Właśnie podpisano umowę na przebudowę ulicy wartą ponad 4 miliony złotych. Prace, które potrwają do lutego 2012 roku, poprowadzi Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych S.A. - Kędzierzyn-Koźle. Firma na razie robi inwentaryzację placu budowy i załatwia niezbędne formalności. Pierwsi pracownicy powinni się pojawić przy Avicenny w połowie tego miesiąca. Wtedy zmieniona zostanie organizacja ruchu, a Avicenny będzie jednokierunkowa. Pojedziemy nią od ul. Wiejskiej w kierunku Muchoboru Wielkiego.

**CZYTAJ TAKŻE

Wrocław likwiduje parkingi w centrum miastaWrocław: zakaz wjazdu tirów w godzinach szczytu

**

A co z przejazdem kolejowym? Terenem jednego przejazdu zarządzają dwie spółki kolejowe: PKP Polskie Linie Kolejowe i oddział gospodarowania nieruchomościami PKP S.A. we Wrocławiu. Pierwsza spółka odpowiada za tory, a więc też za płyty położone pomiędzy szynami. Druga spółka zarządza około 30-metrowym odcinkiem terenu, położonym między dwoma torami (ale wciąż w ramach jednego, dużego przejazdu kolejowego).

Nie wiadomo było, czy przejazd uda się wyremontować równolegle z pracami drogowymi i kto się tym zajmie. Jednak jak poinformowali nas w piątek rzecznicy obydwu spółek kolejowych: Oskar Olejnik z PKP PLK i Bartłomiej Sarna z PKP S.A. we Wrocławiu, udało się osiągnąć kompromis. Obydwie spółki będą finansowały swoją część prac, a wszystko na to wskazuje, że zajmie się nimi główny wykonawca remontu Avicenny, czyli firma drogowa z Kędzierzyna-Koźla.

Co ciekawe, przy remoncie ulicy Avicenny zostanie wykorzystana nowatorska technologia, opracowana przy współudziale naukowców z Politechniki Wrocławskiej.

Zespół pod kierownictwem prof. Antoniego Szydły zaproponował, aby wykorzystać materiały z rozbiórki starej nawierzchni drogi. Materiały, które normalnie trzeba by było wyrzucić, zostaną poddane recyklingowi. Zostanie do nich dodany cement i tzw. spieniony asfalt. Powstaje w ten sposób, że do rozgrzanego do ok. 170 stopni C asfaltu dodaje się zimnej wody.

Taka mieszanka doskonale nadaje się do wykonania warstwy wzmacniającej i dolnej warstwy podbudowy drogi. Tak będzie właśnie przy ul. Avicenny.

Droga ma być jednokierunkowa prawie przez cały czas trwania remontu, czyli do lutego 2012 roku. Ale inwestor, którym są Wrocławskie Inwestycje, planuje, by umożliwić tam dwukierunkowy ruch na czas tegorocznego święta zmarłych.

Źródło: Gazeta Wrocławska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty