Worek na kartofle

Jerzy Iwaszkiewicz
fot. archiwum
fot. archiwum
Różne elementy decydują o zakupie samochodu. Znamy przypadek, kiedy piękna Alfa Romeo kabriolet nie została kupiona przez paznokcie.

Różne elementy decydują o zakupie samochodu.
Znamy przypadek, kiedy piękna Alfa Romeo kabriolet nie została kupiona przez paznokcie. Pan z panią przybył rano do salonu i chciał jej kupić coś ładnego, żeby na resztę dnia była w dobrym humorze. Wybrali Alfę, pojechali na próbę, byli zachwyceni, ale jak już przyszło do płacenia, to dama wydała z siebie okrzyk, że nie chce, w żadnym wypadku nie chce tego samochodu.

 

fot. archiwum
fot. archiwum

W Alfach Romeo w klamce jest guzik i aby otworzyć drzwi, trzeba ten guzik nacisnąć, ale damie nie mieściły się paznokcie, przyklejone, długie, jakie teraz są modne. Z powodu jednego paznokcia za 14 złotych, bo tyle taki kosztuje, nie została kupiona Alfa za 140 tys.

 

O kupnie decydują często nie walory techniczne samochodu, nie jego marka i sława ale jak taki samochód wygląda wewnątrz. Dla kobiet jest to bardzo często element decydujący.

 

Jedno z najładniejszych wnętrz posiada Lancia Ypsylon. Wygląda w środku jak luksusowa torebka zaprojektowana dla luksusowej damy. Kremowo-czarna skóra, zegary z metalową otoczką na środku deski rozdzielczej. Wnętrza samochodów to swego rodzaju wystawy elegancji.

 

Bez wątpienia najlepsi są w tym Włosi. Trudno powiedzieć, aby ich samochody, nawet Lancie czy Alfy Romeo były samochodami najbardziej trwałymi, ale są na pewno najładniejsze. Alfa Romeo GT to swego rodzaju cacko. Volvo 70 Coupe, Peugeot 406 Coupe i właśnie Alfa Romeo GT są to samochody, które można postawić na półce i odkurzać, jako swego rodzaju dzieła sztuki.

 

Mały Fiat Panda też zdobywa uznanie nie dlatego, że jeździ bez usterek jak na razie, ale jest właśnie ładnym samochodem. To jest zresztą ściśle przeliczane na pieniądze. Dobrze sprzedaje się nowy Opel Astra III zaprojektowany jak na Opla wreszcie z dużą fantazją, a Volkswagen ma spore kłopoty ze sprzedażą nowego Golfa V generacji, który trzyma się przebrzmiałej już klasyki. Niemieckie "pancer wagon", jak nazywa się te samochody, przestały mieć wzięcie. Wnętrze BMW serii 7 - też nie bardzo wiadomo, czy to jest samochód luksusowy czy maszyna budowlana.

 

Minęły czasy, kiedy samochód miał tylko jeździć. Legendarny Citroen 2 CV, który przez wiele lat był kultowym samochodem w Europie, a składał się z kawałka brezentu na dachu, nie zrobił by obecnie żadnej kariery. Czasy zrobiły się takie, że nawet worek na kartofle musi być teraz ładnie zaprojektowany.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty