Wodorowa Panda!

(mp)
Niedawno Fiat zaprezentował Pandę z napędem na wszystkie koła. Teraz premierę ma Panda Hydrogen.

Nowość za nowością - tak określić można politykę stosowaną ostatnio przez Fiata. Niedawno włoski koncern zaprezentował Pandę z napędem na wszystkie koła. Teraz premierę ma Panda Hydrogen z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem.
 

Fot. Fiat
Fot. Fiat

 

Debiut Fiata w dziedzinie pojazdów z alternatywnym z napędem  wodorowym miał miejsce w 2001 r., kiedy to przygotowano prototypowy model Seicento Elettra H2 Fuel

Fot. Fiat
Fot. Fiat

Cell. Panda Hydrogen napędzana jest silnikiem elektrycznym, który zasilają ogniwa paliwowe wytwarzające prąd dzięki reakcji wodoru z tlenem. Samochód rozpędza się od 0 do 50 km/h w 7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.

 

Dzięki dwóm zbiornikom wodoru o łącznej pojemności 68 l zasięg Pandy Hydrogen to 220 km. Tankowanie trwa ok. 10 minut, a więc znacznie krócej, niż ładowanie akumulatorów w przypadku pojazdu napędzanego konwencjonalnym silnikiem elektrycznym, którego ładowanie może zająć nawet 8 godzin. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty