Nowość za nowością - tak określić można politykę stosowaną ostatnio przez Fiata. Niedawno włoski koncern zaprezentował Pandę z napędem na wszystkie koła. Teraz premierę ma Panda Hydrogen z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem.
Debiut Fiata w dziedzinie pojazdów z alternatywnym z napędem wodorowym miał miejsce w 2001 r., kiedy to przygotowano prototypowy model Seicento Elettra H2 Fuel
Cell. Panda Hydrogen napędzana jest silnikiem elektrycznym, który zasilają ogniwa paliwowe wytwarzające prąd dzięki reakcji wodoru z tlenem. Samochód rozpędza się od 0 do 50 km/h w 7 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 130 km/h.
Dzięki dwóm zbiornikom wodoru o łącznej pojemności 68 l zasięg Pandy Hydrogen to 220 km. Tankowanie trwa ok. 10 minut, a więc znacznie krócej, niż ładowanie akumulatorów w przypadku pojazdu napędzanego konwencjonalnym silnikiem elektrycznym, którego ładowanie może zająć nawet 8 godzin.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?