Woda w zbiorniku paliwa

Grzegorz Wojtyrowski
Jedną z przyczyn wywołujących kłopoty z rozruchem oraz nierównomierną pracę silnika jest woda zawarta w paliwie.

Późną jesienią i zimą, w niektórych samochodach znajdujących się w dobrym stanie technicznym występują kłopoty z rozruchem oraz nierównomierną pracą silnika. **Jedną z przyczyn wywołujących takie objawy jest woda zawarta w paliwie zasilającym silnik.**

Fot. Robert Kwiatek
Fot. Robert Kwiatek

 

Woda znajdująca się w powietrzu atmosferycznym ma ciągły kontakt ze zbiornikiem, do którego wlewamy benzynę. Powietrze wpływa tam przez zawory i przewody odpowietrzające. W objętość uwolnioną przez zużyte paliwo zasysane jest powietrze, a wraz z nim przenika para wodna, która wytrąca się na zimnych ściankach zbiornika umieszczonego najczęściej pod podłogą pojazdu za tylnym siedzeniem.

 

Ilość wytrąconej wody zależy od materiału, z którego wykonany jest zbiornik oraz od powierzchni ścian stykającymi się z powietrzem. Ponieważ materiał zbiornika dobrał konstruktor, trzeba zadbać, aby poziom paliwa był jak najwyższy. Nie należy pozostawiać prawie pustego zbiornika paliwa na dłuższy okres czasu, gdyż sprzyja to gromadzeniu się wody w zbiorniku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty