Późną jesienią i zimą, w niektórych samochodach znajdujących się w dobrym stanie technicznym występują kłopoty z rozruchem oraz nierównomierną pracą silnika. **Jedną z przyczyn wywołujących takie objawy jest woda zawarta w paliwie zasilającym silnik.**

Woda znajdująca się w powietrzu atmosferycznym ma ciągły kontakt ze zbiornikiem, do którego wlewamy benzynę. Powietrze wpływa tam przez zawory i przewody odpowietrzające. W objętość uwolnioną przez zużyte paliwo zasysane jest powietrze, a wraz z nim przenika para wodna, która wytrąca się na zimnych ściankach zbiornika umieszczonego najczęściej pod podłogą pojazdu za tylnym siedzeniem.
Ilość wytrąconej wody zależy od materiału, z którego wykonany jest zbiornik oraz od powierzchni ścian stykającymi się z powietrzem. Ponieważ materiał zbiornika dobrał konstruktor, trzeba zadbać, aby poziom paliwa był jak najwyższy. Nie należy pozostawiać prawie pustego zbiornika paliwa na dłuższy okres czasu, gdyż sprzyja to gromadzeniu się wody w zbiorniku.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?