Włos Ci z głowy nie spadnie

(lm)
Od lat za samochody gwarantujące swoim pasażerom najwyższy poziom ochrony w razie zderzenia uchodziły modele Volvo i Mercedesa. Ostatnio do ścisłej czołówki dołączyły francuskie pojazdy marki Renault.

Od lat za samochody gwarantujące swoim pasażerom najwyższy poziom ochrony w razie zderzenia uchodziły modele Volvo i Mercedesa. Ostatnio do ścisłej czołówki najbezpieczniejszych samochodów na świecie dołączyły
francuskie pojazdy marki Renault.


Włos Ci z głowy nie spadnie

Współczesne auto musi być
przede wszystkim bezpieczne

Pięć gwiazdek
Model espace IV uzyskał najlepszy wynik w historii testów zderzeniowych
Euro NCAP, megane II, scenic II, laguna i vel satis mogą poszczycić się
oceną pięciu gwiazdek - niewiele aut oferowanych na rynku jest w stanie
uzyskać tak dobry wynik.
Osiągnięcia Renault nie są oczywiście przypadkowe. Francuska firma już
od ponad 50 lat prowadzi intensywne badania, mające na celu konstruowanie
jak najbezpieczniejszych pojazdów. Każdego roku Renault wydaje na ten cel
ponad 100 mln euro. Rzesza ekspertów czerpie wiedzę nie tylko z przeprowadzanych
na bieżąco prób zderzeniowych, ale również zbiera informacje na podstawie
rzeczywistych wypadków. Dokładna analiza przebiegu zderzenia, uszkodzeń
pojazdu oraz obrażeń, jakie odnieśli jego pasażerowie, pozwala fachowcom
znaleźć słabe punkty samochodu, a następnie dopracować konstrukcję auta
i dopasować do niej odpowiednie systemy zabezpieczeń.
Reakcja natychmiastowa
Kupując samochód, zwykle nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak zaawansowana
technika kryje się za pozornie nieskomplikowanymi elementami. Nawet w przypadku
zderzenia o dużej sile wystarczy zaledwie kilka tysięcznych sekundy, aby
moduł elektroniczny przeanalizował wypadek i uruchomił w czasie rzeczywistym
cały system środków bezpieczeństwa. Ciśnienie w poduszkach powietrznych
oraz napięcie pasów bezpieczeństwa jest dostosowywane do budowy ciała podróżnych,
zapewniając im optymalną ochronę.
Chociaż po wypadku samochód zwykle wygląda jak przypadkowo zgnieciona
puszka, to w rzeczywistości nie ma mowy o jakimkolwiek przypadku - dzięki
zastosowaniu symulacji cyfrowej inżynierowie już na etapie projektowania
auta określili precyzyjnie rozłożenie mas i zaprogramowali odkształcenia
pojazdu podczas zderzenia.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty