Wiosenny przegląd auta. Co sprawdzają Polacy?

(ip)
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum
Zima to trudny okres jeżeli chodzi o eksploatację naszych aut. Ciężkie warunki atmosferyczne, śnieg i lód, niskie temperatury oraz sprzyjająca powstawaniu korozji sól na drogach – nie ma wątpliwości, że narażony na te niełatwe uwarunkowania pojazd wymaga przeglądu i odpowiedniego przygotowania do nadejścia wiosny. Czy właściciele aut są jednak tego świadomi? W jaki sposób dbają o swoje samochody po zakończeniu zimy?
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Badanie przeprowadzone przez porównywarkę cen Okazje.info pokazało, że większość internautów jest świadomych tego, że po zimie auto wymaga większej niż zwykle uwagi. Ponad 70% badanych stwierdziło, że potrzebuje ono specjalnego przygotowania do następnego sezonu. Jedynie 13,5% miało odmienne zdanie.

Zdecydowana większość (64%) respondentów po zakończeniu zimy udaje się do myjni, aby dokładnie umyć samochód, który ciężko utrzymać w czystości, gdy na dworze panują tak trudne warunki atmosferyczne. 58% badanych za obowiązkową czynność związaną z przygotowywaniem auta do wiosny uznaje z kolei wymianę opon. 39% decyduje się na dokonanie przeglądu w serwisie, a 36% dodatkowo zleca przegląd klimatyzacji. Spora grupa osób (28%) dba również o tapicerkę, którą po zimie pierze. Zdarza się również, że niektóre elementy samochodu wymagają wymiany. Z tego względu 18% badanych kupuje nowe wycieraczki, 17% dywaniki, a 10% pokrowce na siedzenia. Na tego typu akcesoria badani z reguły nie chcą jednak przeznaczać więcej niż 200 zł (24,4%). Jedynie 10,6% z nich deklaruje, że jest gotowa wydać na ten cel nawet 500 zł, a 7,7% dysponuje kwotą w okolicach 1000 zł. O jeszcze droższych gadżetach myśli już tylko 3% respondentów.Co ciekawe okazuje się, że bardziej zaangażowane w przygotowanie samochodu do wiosny są kobiety.

Opony zimowe na letnie większość ankietowanych (55%) zmienia jak tylko nastąpi polepszenie pogody. 15,6% robi to zaraz po Świętach Wielkanocnych, które mocno kojarzone się z nadejściem wiosny, a 9,8%, gdy tylko skończy się kalendarzowa zima. Dosyć duża grupa badanych (19,6%) zadeklarowała z kolei, że posiada opony całoroczne.

Respondenci biorący udział w badaniu, kupując nowe opony nie są zbyt rozrzutni. Większość z nich (57,8%) jest gotowa przeznaczyć na jedną sztukę nie więcej niż 200 zł. Wydatek w kwocie do 500 zł jest w stanie ponieść 21,6% ankietowanych, a do 1000 zł 7,2%. Opony, których wartość przekracza 1000 zł kupuje z kolei 13,4% internautów.

Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI - przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 26.02.2016 – 03.03.2016 r. Próba: osoby w wieku 25-60 lat, n=328.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty