
Mycie po okresie zimy powinno być traktowane jako proces technologiczny, podczas którego nie tylko poprawia się wygląd i estetykę pojazdu, lecz przede wszystkim usuwa się wszelkie pozostałości soli, błota i brudu, które mogą być przyczyną korozji.
Jak myć?
Podczas tego zabiegu należy dokładnie zmyć strumieniem wody brud z podwozia i dolnych partii samochodu (listwy, nadkola, wnęki kół, krawędzie błotników). Następnie należy spłukać cały samochód, aż spłyną z niego ziarna piasku, kurz i rozmiękczy się osadzone na nim błoto. Ten etap mycia z reguły wykonuje się strumieniem wody pod wysokim ciśnieniem. Aby nie uszkodzić lakieru i zamków, dysza myjki powinna znajdować się w odległości większej niż 30 cm od powierzchni nadwozia, a strumień wody powinien ominąć zamki, wloty powietrza i wywietrzniki.
Kolejnym etapem jest mycie karoserii wodnym roztworem specjalnego szamponu samochodowego. Mycie należy wykonywać miękką gąbką z udziałem dużej ilości wody. Nie można zapominać o tarczach kół, które myje się specjalnymi płynami. Następnie, umyte elementy należy spłukać wodą i wytrzeć do sucha czystą i miękką ściereczką z irchy. Po myciu i wysuszeniu nadwozie powinno zostać nawoskowane. Zabieg ten w znaczący sposób poprawia estetykę pojazdu, ułatwia spływanie wody, a także na dłużej chroni powłokę lakierniczą przed niszczącym wpływem czynników atmosferycznych.
Myjnie ręczne, czy automatyczne?
Po okresie zimy korzystniej jest umyć pojazd w myjniach ręcznych. Automatyczne myjnie samochodowe umożliwiają szybkie umycie wozu. Różnią się między sobą zasadą pracy i rodzajem materiału, z którego wykonane są szczotki myjące. Lecz dla użytkownika samochodu, ważniejszy od cech konstrukcyjnych powinien być ich wiek i stan techniczny. Jedno jest pewne, szczotki w myjni automatycznej nie zawsze są w stanie skutecznie oczyścić wszystkie miejsca samochodu, często część tryskaczy nanoszących środki myjące nie funkcjonuje prawidłowo, a szczotki bywają twarde lub zużyte.
Również wytwórcy samochodów przez pierwsze miesiące użytkowania zalecają mycie w myjniach ręcznych, które w mniejszym stopniu niszczą nieutwardzony lakier.
Po myciu test
Należy pamiętać, że po dokładnym umyciu samochodu należy przetestować działanie układu hamulcowego, bowiem zdarza się, że wilgoć i korozja pogarszają skuteczność działania hamulców przez pierwszych kilka cykli roboczych.
Zawsze należy pamiętać, że z powłok lakierniczych należy jak najszybciej usuwać ptasie odchody. Zawierają one związki chemiczne agresywnie działające na lakier, które w krótkim czasie uszkadzają powłokę i powodują trwałe odbarwienia. Takich odbarwień nie da się już wypolerować.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Tak dziś wygląda Halina Kowalska ZDJĘCIA. Urodzona koło Łodzi aktorka prosi o pomoc
- Sukces. Pierwsza Polka w amerykańskim Idolu! Kim jest Karolina?
- Dorota Gardias rozebrała się do naga przed obiektywem. Wygląda jak bogini! [zdjęcia]
- Nastolatki godzinami pastwiły się nad koleżanką. Ofiara cudem przeżyła
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie