Według sondażu przeprowadzonego przez instytut badawczy SMG/KRC we współpracy z instytutem analiz rynku samochodowego Samar, 52 proc. dilerów samochodowych rozważa sprzedaż nowych marek aut w swoich salonach.
Najchętniej do swojej oferty dilerzy wprowadziliby Chevrolety - zastanawia się nad tym 11 proc. ankietowanych. Ok. 7 proc. chciałoby sprzedawać samochody marki Nissan, a po 6 proc. auta Toyoty, Mazdy, Saaba, Volskswagena, Suzuki i Dacii.
Najczęściej rozszerzenie sprzedaży na inne marki deklarują dilerzy Opla (ponad 80 proc.), co jest związane z przejęciem przez General Motors Poland (producent Opla) dystrybucji marki Saab i wprowadzeniem do sprzedaży Chevroletów (również GM). O rozszerzeniu sprzedaży o nowe marki myśli również ponad 60 proc. sprzedawców Fiata, Seata, BMW i Suzuki.
Sondaż przeprowadziły w październiku SMG/KRC oraz Samar. Zebrano opinie 628 właścicieli i dyrektorów salonów samochodowych.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?