Od 2006 r. sprzedaż olejów silnikowych w Polsce zwiększyła się o 8,8 proc. osiągając poziom ponad 55 milionów litrów.
Z raportu GIPA wynika, że przeciętny polski kierowca wymienia olej silnikowy co 15 tys. km, czyli mniej więcej raz do roku. W porównaniu z ubiegłymi latami coraz częściej zlecamy tę czynność w serwisie. Obecnie robi tak już połowa właścicieli samochodów, a jedynie co czwarty wykonuje tę czynność samodzielnie. Wymiana oleju (średnio 4,1 litra) jest głównym powodem wizyty w warsztacie samochodowym dla co piątego kierowcy. Bardziej samodzielni jesteśmy przy najprostszych czynnościach serwisowych, takich jak dolewanie oleju silnikowego. Tę usługę zleca jedynie co dziesiąty kierowca.
Kupując olej Polacy najczęściej kierują się zaufaniem do marki (57,9 proc.), ceną (51,5 proc.) oraz wcześniejszym korzystaniem z konkretnego produktu (45,2 proc.). Poradą sprzedawcy sugeruje się co piąty kierowca.
Polski rynek olejów silnikowych
1. Mobil 30 proc.
2. Lotos 26 proc.
3. Castrol 14 proc.
4. Elf 8 proc.
Shell 8 proc.
6. Fiat 3 proc.
Orlen 3 proc.
8. Pozostałe 10 proc.
Źródło: GIPA
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?