Więcej olejów

Redakcja
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Od 2006 r. sprzedaż olejów silnikowych w Polsce zwiększyła się o 8,8 proc. osiągając poziom ponad 55 milionów litrów.

Od 2006 r. sprzedaż olejów silnikowych w Polsce zwiększyła się o 8,8 proc. osiągając poziom ponad 55 milionów litrów.

 

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Z raportu GIPA wynika, że przeciętny polski kierowca wymienia olej silnikowy co 15 tys. km, czyli mniej więcej raz do roku. W porównaniu z ubiegłymi latami coraz częściej zlecamy tę czynność w serwisie. Obecnie robi tak już połowa właścicieli samochodów, a jedynie co czwarty wykonuje tę czynność samodzielnie. Wymiana oleju (średnio 4,1 litra) jest głównym powodem wizyty w warsztacie samochodowym dla co piątego kierowcy. Bardziej samodzielni jesteśmy przy najprostszych czynnościach serwisowych, takich jak dolewanie oleju silnikowego. Tę usługę zleca jedynie co dziesiąty kierowca.

 

Kupując olej Polacy najczęściej kierują się zaufaniem do marki (57,9 proc.), ceną (51,5 proc.) oraz wcześniejszym korzystaniem z konkretnego produktu (45,2 proc.). Poradą sprzedawcy sugeruje się co piąty kierowca.

 

Polski rynek olejów silnikowych

1. Mobil 30 proc.

2. Lotos 26 proc.

3. Castrol 14 proc.

4. Elf 8 proc.

    Shell 8 proc.

6. Fiat 3 proc.

    Orlen 3 proc.

8. Pozostałe 10 proc.

 

Źródło: GIPA

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty