Budowa przedłużenia ulicy Młodzianowskiej rozpoczęła się latem od robót na pograniczu Malczewa, Godowa i Prędocinka. Inwestycja jest powiązana z budową obwodnicy południowej.
- Wymogi technologiczne wpłynęły na to, że w pierwszej kolejności zaczął powstawać odcinek Młodzianowskiej między ulicami Godowską a Armii Ludowej. Umożliwi on wjazd na drugi etap obwodnicy południowej i od strony Malczewa i z Prędocinka - wyjaśnia Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
RADNI ZDECYDUJĄ
Budromost-Starachowice z Wąchocka zbudował nową drogę. Jezdnia ostatniego etapu nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej jest obecnie prawie gotowa. Brakuje jedynie warstwy ścieralnej i oznakowania, trwa jeszcze układanie chodników.
- Wykonawca Młodzianowskiej sygnalizował, że jest w stanie przyspieszyć inwestycję i jeszcze w tym roku rozpocząć roboty mostowe, które według pierwotnego harmonogramu miały ruszyć dopiero wiosną przyszłego roku - tłumaczy rzecznik.
Na najbliższej sesji Rady Miejskiej radni mają zdecydować o korekcie planu finansowego tej inwestycji i przeznaczyć na roboty w 2014 roku dodatkowe 4 miliony 250 tysięcy złotych. Fundusze pozwolą na wcześniejsze rozpoczęcie budowy wiaduktu.
BEZKOLIZYJNIE NAD TORAMI
Teren u zbiegu ulic Czarnej i Młodzianowskiej między torami a skateparkiem jest przygotowywany do rozpoczęcia budowy. Wykonawca usunął wszystkie drzewa kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła drogowego. Wkrótce w tym rejonie zmieni się organizacja ruchu.
- Kierowcy jadący z centrum miasta w stronę Ustronia po pokonaniu torów będą musieli skręcić w lewo w Czarną, a dopiero potem w Młodzianowską. W ten sposób będą okrążali teren budowy nowego węzła, na który wkrótce wejdą mostowcy z firmy Mosty-Łódź. W tym roku mają tu powstać podpory pod nową przeprawę - wylicza Dębski.
Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Istniejący przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg.
- Przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej - wyjaśnia Dębski.
Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo umożliwiający dojazd m.in. do pobliskiej Strefy Łucznik. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja ma zakończyć się w 2016 roku.
Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:
Ewelina Witkowska, „Echo Dnia"
[email protected]
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?