Wiadukt na Młodzianowskiej ma powstać za dwa lata

redakcja.regiomoto
Tak będzie wyglądał wiadukt i układ komunikacyjny przy torach na Młodzianowskiej
Tak będzie wyglądał wiadukt i układ komunikacyjny przy torach na Młodzianowskiej
W tym roku ma zacząć się budowa podpór pod wiadukt na ulicy Młodzianowskiej. Obiekt będzie częścią węzła drogowego, który zastąpi istniejący obecnie przejazd przez tory linii kolejowej Warszawa - Kraków.
Tak będzie wyglądał wiadukt i układ komunikacyjny przy torach na Młodzianowskiej
Tak będzie wyglądał wiadukt i układ komunikacyjny przy torach na Młodzianowskiej

Budowa przedłużenia ulicy Młodzianowskiej rozpoczęła się latem od robót na pograniczu Malczewa, Godowa i Prędocinka. Inwestycja jest powiązana z budową obwodnicy południowej.

- Wymogi technologiczne wpłynęły na to, że w pierwszej kolejności zaczął powstawać odcinek Młodzianowskiej między ulicami Godowską a Armii Ludowej. Umożliwi on wjazd na drugi etap obwodnicy południowej i od strony Malczewa i z Prędocinka - wyjaśnia Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

RADNI ZDECYDUJĄ

Budromost-Starachowice z Wąchocka zbudował nową drogę. Jezdnia ostatniego etapu nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej jest obecnie prawie gotowa. Brakuje jedynie warstwy ścieralnej i oznakowania, trwa jeszcze układanie chodników.

- Wykonawca Młodzianowskiej sygnalizował, że jest w stanie przyspieszyć inwestycję i jeszcze w tym roku rozpocząć roboty mostowe, które według pierwotnego harmonogramu miały ruszyć dopiero wiosną przyszłego roku - tłumaczy rzecznik.

Na najbliższej sesji Rady Miejskiej radni mają zdecydować o korekcie planu finansowego tej inwestycji i przeznaczyć na roboty w 2014 roku dodatkowe 4 miliony 250 tysięcy złotych. Fundusze pozwolą na wcześniejsze rozpoczęcie budowy wiaduktu.

BEZKOLIZYJNIE NAD TORAMI

Teren u zbiegu ulic Czarnej i Młodzianowskiej między torami a skateparkiem jest przygotowywany do rozpoczęcia budowy. Wykonawca usunął wszystkie drzewa kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła drogowego. Wkrótce w tym rejonie zmieni się organizacja ruchu.

- Kierowcy jadący z centrum miasta w stronę Ustronia po pokonaniu torów będą musieli skręcić w lewo w Czarną, a dopiero potem w Młodzianowską. W ten sposób będą okrążali teren budowy nowego węzła, na który wkrótce wejdą mostowcy z firmy Mosty-Łódź. W tym roku mają tu powstać podpory pod nową przeprawę - wylicza Dębski.

Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Istniejący przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg.

- Przebudujemy ponadto całą infrastrukturę techniczną w rejonie obiektu. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej - wyjaśnia Dębski.

Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo umożliwiający dojazd m.in. do pobliskiej Strefy Łucznik. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja ma zakończyć się w 2016 roku.

Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:naviexpert

Ewelina Witkowska, „Echo Dnia"
[email protected] 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty