Weterani szos na Ziemi Lubelskiej

Jacek Bieniaszkiewicz
fot. Jacek Bieniaszkiewicz
fot. Jacek Bieniaszkiewicz
Udostępnij:
Już po raz 18-ty w ciągu minionych 31 lat Lubelszczyzna gościć będzie oficjalnie weteranów szos z całej Polski, a być może (nie zapeszajmy) zza wschodniej granicy... Unii Europejskiej.

 Automobilklub Lubelski zlokalizował bazę Ogólnopolskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych, V Eliminacji Mistrzostw Polski PZMot w Kazimierzu nad Wisłą, korzystając tym razem z obiektów Domu Dziennikarza na szczycie wąwozu Małachowskiego.

fot. Jacek Bieniaszkiewicz
fot. Jacek Bieniaszkiewicz

 

Uczestnicy rajdu zjeżdżać będą do Kazimierza do późnych godzin wieczornych w świąteczny czwartek - 10 czerwca. W piątek przed południem (11.06) pojazdy wystartują do pierwszego etapu jazdy okrężnej liczącego 75 km, przez Celejów i Karmanowice do podnałęczowskich Drzewców i z powrotem przez Czesławice, Sadurki, Nałęczów, Wąwolnicę i Rąblów do Kazimierza. Najważniejsze dla weteranów jak i dla miłośników dawnej motoryzacji punkty programu zaplanowano na sobotę (12.06). Niezależnie od drugiego, krótszego etapu jazdy okrężnej, odbędą się tego dnia dwa konkursy elegancji, podczas których załogi muszą zaprezentować się w strojach zgodnych z wiekiem pojazdu. Pierwszy konkurs obserwować będzie można przed Domem Kultury w Nałęczowie od godziny 14 do 15.30 (do godz. 16 wystawa w Parku Zdrojowym), a drugi - na Dużym Rynku w Kazimierzu od godz. 16 do 18.

 

fot. Jacek Bieniaszkiewicz
fot. Jacek Bieniaszkiewicz

Rajdy weteranów w Polsce mają to do siebie, że część uczestników decyzje o udziale podejmuje nierzadko w przeddzień imprezy, traktując obowiązujące terminy zgłoszeń jako zbędne formalności. Ale nawet bez tych spóźnialskich, lista zgłoszeń wygląda okazale. Jest na niej ponad 40 samochodów i kilka motocykli, z Bielska Białej, Katowic, Krakowa, Poznania, Rzeszowa, Warszawy. Z Zakopanego ma przyjechać Jan Ripper, syn legendarnego Jana, członka Elity Jeźdźców Polskich okresu międzywojennego. Najbliżej mają zawodnicy lubelscy, wśród których pojawi się kilka nowych twarzy - i "nowych" weteranów.

 

fot. Jacek Bieniaszkiewicz
fot. Jacek Bieniaszkiewicz

Do najstarszych zgłoszonych samochodów należą Austro-Daimler (1927 r.) Apolinarego Bartnickiego, Aero 3 (1935r.) Ireneusza Tomysiaka, Fiat Topolino (1936 r.) Witolda Bitnera, Jawa Minor (1937 r.) Stanisława Gierata, Fiat 508 Sport (1937 r.) Stanisława Popowicza i DKW F5 (1936 r.) Macieja Hendzla. Wśród motocykli, jak dotąd, najstarsze jest DKW (1933 r.) Arkadiusza Grochowskiego. Będą Jeepy oraz cała plejada klasycznych sportowych wozów brytyjskich i włoskich okraszona amerykańskim kultowym Chevroletem Corvette, a także mocne reprezentacje powojennej motoryzacji niemieckiej, francuskiej  i...szwedzkiej. O honor polskiej myśli technicznej walczyć będą co najmniej trzy Warszawy M-20 i Junak. Oby tylko dopisała pogoda, bo o frekwencję gości chcących poznać z bliska czar dawnych czterech i dwóch kółek organizatorzy, tradycyjnie, nie muszą się obawiać. Zapraszamy.

 

Sponsorami rajdu w Kazimierzu są Mobil i Warta, a wśród wspomagających imprezę nagrodami dla najlepszych znalazły się firmy DaimlerChrysler Automotive Polska, Fiat Auto Poland, Renault Polska, General Motors Poland, Citroen Polska, Volvo Auto Polska, Almeco (dealer Saaba w Warszawie), redakcje Automobilisty i Auto Świata, którym niniejszym organizatorzy składają serdeczne podziękowania. 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie