Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Walentynki. Jakim autem na randkę?

Mariusz Michalak
Alfa Romeo Giulietta 77% nabywców Alf w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 33% kobiety. Fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta 77% nabywców Alf w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 33% kobiety. Fot. Alfa Romeo
Największe miłosne skojarzenia kierowców z samochodami budzą modele marek wywodzących się z Włoch i Francji – dla 41% z nich najbardziej romantyczną marką aut używanych jest Alfa Romeo. Drugą lokatę zajął Peugeot, a trzecią BMW.

W ramach ankiety kierowcom zadano dwa pytania:
1) Jaka marka samochodów używanych kojarzy Ci się z miłością? oraz 2) Samochodem jakiej marki chciałbyś pojechać na wymarzoną Walentynkową randkę?

Odpowiedzi na pierwsze pytanie pozwoliły skonstruować ranking najbardziej „gorących“ marek samochodów używanych. Okazało się że najbardziej zakochać można się w autach ze stajni: 1) Alfa Romeo (41% badanych), 2) Peugeota (23%), 3) BMW (14%), 4) Renault (7%), 5) Mazdy (3%). Pozostałe miejsca rankingu zajęły, m.in.: Ford i Lexus.

Jeśli chodzi o odpowiedź na drugie pytanie, rodacy dali się ponieść fantazji. Najwięcej ankietowanych na randkę marzeń chciałaby pojechać którymś z modeli Porsche (22% odpowiedzi), aż 15% widziałoby się w Maserati, 12% w Mercedesie, a 7 % w Lamborghini.

Dane te pochodzą z walentynkowego badania opinii przeprowadzonego wśród polskich klientów AAA AUTO w styczniu tego roku.
 
TOP 4 używanych aut na randkę w Walentynki:

Alfa Romeo Giulietta

100% sprzedanych modeli Alfa Romeo Giulietta w 2018 roku miało benzynowy silnik 1.4T MultiAir i było hatchbackami. Najczęściej wybierano modele w kolorze czerwonym (46%), białym (31%)
i czarnym (15%). 69% sprzedanych samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 77% nabywców Alf w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 33% kobiety.

BMW 3

Najpopularniejszym typem silnika w modelu BMW 3 w ubiegłym roku był 318i (35%) typu benzynowego (74%). Klienci najczęściej wybierali modele w kolorze czarnym (47%), srebrnym (26%) i szarym (13%). 89% samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 50% sprzedanych modeli miało nadwozie sedan, 33% kombi, a 10% coupe lub cabrio. 61% nabywców tego modelu stanowili mężczyźni, a 39% kobiety.

Peugeot 308

40% sprzedanych modeli Peugeota 308 w ubiegłym roku miało benzynowy silnik 1.6 Vti w wersji benzynowej (62%). 77% sprzedanych modeli miało nadwozie typu hatchback, a 23% kombi. Najpopularniejszymi kolorami tego modelu były srebrny (28%), szary (25%) oraz czarny (23%). Prawie wszystkie sprzedane modele miały ręczną skrzynię biegów (98%). 79% nabywców Peugeota 308 w ubiegłym roku stanowili mężczyźni, a 21% kobiety.

Mazda 3

Mazda 3 w 2018 roku w AAA AUTO najczęściej kupowana była z silnikiem 1.6 (48%) z napędem benzynowym (85%). Najczęściej wybierano modele w kolorze szarym (31%), niebieskim (31%) i srebrnym (16%). 89% samochodów miało ręczną skrzynię biegów. 77% sprzedanych modeli miało nadwozie hatchback, a 23% to sedany. Mazdę 3 w zeszłym roku częściej kupowali mężczyźni (66%) niż kobiety (34 %).

Badanie przeprowadzono metodą ankietową na próbie 144 klientów czterech polskich salonach firmy w Katowicach, Piasecznie, Poznaniu i Wrocławiu, w styczniu 2019 roku.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty