Commander to pojazd 7-osobowy. Pasażerowie podróżują w trzech rzędach siedzeń w układzie 2+3+2, przy czym z tyłu miejsca wystarczy raczej tylko dla dzieci ze względu na brak miejsca na nogi. Zwiększeniu komfortu podróżowania służy
tzw. teatralny układ foteli. Drugi rząd podniesiono o 12 cm w stosunku do pierwszego, a trzeci o kolejne 12 cm. Dzięki temu pasażerowie mają dobrą widoczność. Podwyższająca się w tylnej części linia dachu zapewnia im przy tym dosyć miejsca na głowę.
Aby umożliwić zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie, zewnętrzne siedzenia rzędu środkowego, dzielonego w proporcji 40/20/40, można odchylać do przodu. Ponadto wszystkie trzy oparcia tego rzędu składają się na siedziska.
Pojemność bagażnika wynosi od 170 l przy rozłożonych siedmiu fotelach, przez 973 l po złożeniu ostatniego rzędu siedzeń, do 1775 l, gdy złożony jest również rząd środkowy.
Commander ma stały napęd na obie osie. W przypadku poślizgu kół nawet 100 proc. momentu przenoszone jest na koło o największej przyczepności. W zależności od chwilowej potrzeby dowolny mechanizm różnicowy jest automatycznie blokowany w celu umożliwienia dalszej jazdy. W rzeczywiście trudnym terenie można włączyć dźwignią przełożenie terenowe (z reduktorem). Zawieszenie przednie jest wielowahaczowe. Z tyłu oś sztywną prowadzoną pięcioma drążkami.
Na naszym rynku Commander oferowany jest z dwoma silnikami, znanymi już z Jeepa Grand Cherokee. Auto można kupić z wysokoprężną jednostką napędową 3,0 l o mocy 218 KM i silnikiem Hemi o pojemności 5,7 l rozwijającym moc 326 KM.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | benzynowy | diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 5654 | 2987 |
Moc (KM) | 326 | 218 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,4 | 9,0 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 208 | 191 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 12,3/21,0 | 9,2/13,5 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 479 x 190 x 183 | |
Pojemność bagażnika (l) | 170/1775 | |
Cena brutto (zł) | 248 000 | 186 000 |
.