W świecie luksusu

Tomasz Szmandra
Z Arturem Misiakiem i Michałem Stolarkiem, właścicielami firmy AUTO-SIM, rozmawiamy o samochodach segmentu Premium

Z Arturem Misiakiem i Michałem Stolarkiem, właścicielami firmy AUTO-SIM, rozmawiamy o samochodach segmentu Premium.

Kiedy AUTO--SIM rozpoczął działalność?

W świecie luksusu

Początki naszej działalności sięgają przełomu roku  2001/2002. Już w początkowym okresie zajmowaliśmy się sprzedażą luksusowych aut takich marek jak Volvo, BMW i Mercedes. Pomimo, że były to nowe modele, wtedy właśnie zauważyliśmy rosnący popyt na samochody tej samej klasy, tyle że używane. Postanowiliśmy więc zająć się sprzedażą 1- 2-letnich luksusowych aut. W ciągu kilkunastu miesięcy okazało się, że jesteśmy jedną z niewielu firm, które mimo że działają regionalnie, są już znane niemal w całym kraju. Niedługo jednak wychodzimy poza region Warszawy i w maju tego roku zostanie otwarty nasz salon we Wrocławiu. Docelowo chcemy zaistnieć także w innych miastach m.in. w Trójmieście, Łodzi i Katowicach.

W jakich markach się specjalizujecie?

Najczęściej sprzedajemy luksusowe modele popularniejszych marek, czyli: Audi, Mercedesa, BMW i Jaguara, ale od ubiegłego roku odnotowaliśmy wzrost liczby klientów zainteresowanych zakupem marek ekskluzywnych, egzotycznych - takich jak: Bentley, Lamborghini czy Maserati. Dla przykładu podam, że aktualnie w fazie realizacji są zamówienia na Bentleya GTC i Lamborghini Murcielago

Na co może liczyć klient państwa firmy?

Obecnie w naszym salonie posiadamy ok. 40 samochodów. Jest to szeroka gama modeli różnych marek, ale jeżeli klient mimo to nie znajdzie nic dla siebie, wtedy możemy zaproponować sprowadzenie konkretnego samochodu, najczęściej z Niemiec. Różnimy się jednak zasadniczo od innych firm, ponieważ współpracujemy wyłącznie z autoryzowanymi dealerami, czyli nie zajmujemy się importem aut pochodzących od osób prywatnych, z komisów, giełd itd. Specjalizujemy się w drogich samochodach, więc zależy nam na pewności całej transakcji. Nasz zagraniczny partner gwarantuje nam pochodzenie, przebieg, stan techniczny oraz gwarancję na sprowadzony samochód. Oczywiście nasz przedstawiciel wszystko raz jeszcze weryfikuje na miejscu. My nie wyszukujemy okazji, które zawsze kryją w sobie jakieś "niespodzianki". Oferujemy za to rzetelną realizację zamówienia naszego klienta.

A co z gwarancją na sprzedawane przez państwa samochody?

Staramy się sprowadzać samochody, które wciąż są jeszcze objęte gwarancją fabryczną, stąd najwięcej z oferowanych przez nas aut to modele 1- 1,5-roczne. W przypadku gdy są to starsze auta, klient otrzymuje od nas roczną tzw. gwarancję ubezpieczeniową, która obejmuje podobny zakres co gwarancja fabryczna.

Czy klient, który zakupił nietypowy samochód może liczyć także na obsługę**serwisową?**

Zapewniamy serwis bez względu na model auta, który zakupił u nas klient. Oczywiście Ferrari czy Lamborghini nie posiadają stacji serwisowych w naszym kraju, ale po odebraniu takiego pojazdu od klienta, organizujemy transport lawetą do autoryzowanego serwisu za granicą. Warto dodać, że jeżeli chodzi tylko o przegląd gwarancyjny lub nieskomplikowaną naprawę, to cała operacja trwa najczęściej nie dłużej niż trzy dni. W tym czasie klient może skorzystać z samochodu zastępczego.

Jakie są perspektywy rozwoju segmentu aut luksusowych w Polsce?

Mimo że z reguły są to drogie auta, z roku na rok wzrasta zainteresowanie tym segmentem. Obserwujemy duży popyt na samochody luksusowe, a także swego rodzaju modę na modele egzotyczne. Mamy tu na myśli marki, które dotąd nie były popularne i często spotykane w Polsce. Warto przypomnieć że do 2000 roku samochody luksusowe nawet takich marek jak Audi czy Mercedes cieszyły się umiarkowanym popytem. Później dał się zaobserwować znaczący wzrost sprzedaży w tym segmencie, który utrzymuje się do dziś. Stosunkowo niski kurs euro powoduje także, że używane "egzotyczne" samochody typu Lamborghini, Ferrari, Bentley są coraz częściej cenowo porównywalne do nowych modeli spod znaku Audi, BMW czy Mercedesa. Na dodatek spadek wartości tych aut jest znacznie mniejszy niż popularniejszych modeli, bo w ich przypadku bardziej liczy się stan techniczny i przebieg.

Który ze sprzedanych dotąd samochodów był najdroższy?

Bentley Continental GT, który kosztował blisko milion zł. Ale być może już niedługo dojdzie do realizacji zamówienia na Mercedesa SLR w wersji cabrio o wartości ok. 1 800 000 zł. Nie znaczy to jednak, że nie można u nas kupić znacznie tańszych pojazdów. Ku naszemu zaskoczeniu, jeden z naszych klientów jest zainteresowany tanimi, małymi samochodzikami, do prowadzenia których wystarczy prawo jazdy kategorii B1. Na razie rozeznajemy temat, ale prawdopodobnie zrealizujemy także i to zamówienie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty