Celem inżynierów Yamaha było stworzenie potężnego motocykla turystycznego o klasycznym wyglądzie z mocną jednostką napędową i jednocześnie łatwego w prowadzeniu.

Wykorzystano więc chłodzony cieczą 2-cylindrowy silnik o pojemności 1304 cm3 rozwijający 73 KM przy 5500 obr./min i osiągający maksymalny moment obrotowy o wartości 106 Nm przy 4000 obr./min. Silnik współpracuje z 5-stopniową przekładnią. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem pasa.
Łatwość prowadzenia osiągnięto dzięki dość niskiemu położeniu środka ciężkości, w związku z czym motocykl jest stabilny. Rozkład masy na przód i tył wynosi 48/52.
W układzie hamulcowym zastosowano z przodu podwójne tarcze o średnicy 298 mm, a z tyłu pojedynczą tarczę 298 mm.
Stylizacyjnie XVS1300A nawiązuje do amerykańskich maszyn z lat 30. Ma stalowe przednie i tylne błotniki z rozszerzonymi końcówkami i niski korpus. Jego długość wynosi 249 cm, szerokość 98 cm, a wysokość 111,5 cm.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA