W Łodzi ograniczą prędkość

(kd)
Znaki umożliwiające jazdę do 70 km/h mają zniknąć z ulic Łodzi, a po mieście autem będzie można się poruszać najwyżej sześćdziesiątką.

Znaki umożliwiające jazdę do 70 km/h mają zniknąć z ulic Łodzi, a po mieście autem będzie można się poruszać najwyżej
"sześćdziesiątką
" - tak zdecydowali inżynierowie z Zarządu Dróg i Transportu. Nowe rozwiązanie ma zmniejszyć liczbę wypadków i ujednolicić ograniczenia prędkości w Łodzi.

 

 - "Siedemdziesiątki" zostaną zdemontowane m.in. na al. Piłsudskiego i al. Rydza-Śmigłego. Największa dopuszczalna prędkość nie będzie wyższa niż 60 km/h, ale to i tak o dziesięć więcej, niż ta przewidziana w terenie zabudowanym - mówią w ZDiT.

 

- Z naszych analiz wynika, że najwięcej wypadków jest na równej nowej nawierzchni. Dlatego stawiamy tam ograniczenia, choć wielu kierowców tego nie rozumie. Nie bez przyczyny na

W Łodzi ograniczą prędkość

dwupasmowej, mającej dobre parametry ul. Łagiewnickiej, można jechać tylko pięćdziesiątką. Już kilka razy kierowcy w okolicach ul. Sowińskiego wpadali na barierki - mówi Aleksandra Mioduszewska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

 

- Nie podniesiemy też prędkości na al. Włókniarzy powyżej 60 km/h. Tam co kilkaset metrów są przejścia dla pieszych i światła. Przed remontem było 70 km/h, ale dopuszczalna prędkość w mieście wynosiła 60 km/h.

 

Jak zapewniają fachowcy z ZDiT, każdorazowe postawienie znaku ograniczenia prędkości poddawane jest dokładnej analizie. Często wnioskują o nie rady osiedli czy wspólnoty mieszkaniowe. W urzędzie istnieją nawet specjalne mapy, na których zaznaczona jest liczba kraks.

 

- Wypadki drogowe oraz hałas zmusiły nas do postawienia "czterdziestek" na ulicach Warszawskiej, Pomorskiej i Rzgowskiej - dodają inżynierowie. - Człowiek potrącony przez samochód jadący z prędkością 60 km/h ma 15 proc. szans na przeżycie; jeśli auto jedzie 50 km/h, szanse wzrastają do 45 proc.

 

W całej Europie Zachodniej obowiązuje w mieście ograniczenie prędkości do 50 km/h. Powszechne jest jednak jeszcze większe ograniczanie prędkości w centrum do 30 km/h.

 

Takie strefy obowiązują m.in. w Hadze (na ponad 80 proc. ulic), Sztokholmie, Hamburgu, Stuttgarcie. "Trzydziestkę" wprowadzono też częściowo w centrum Krakowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty