W planach jest zbudowanie odmiany czterodrzwiowej. W związku z tym prawdopodobnie konieczne okaże się przeprowadzenie niezbędnych zmian konstrukcyjnych. Niewykluczone również, że samochód otrzyma zupełnie inną nazwę.
Nie wiadomo jak dodatkowa para drzwi i dwa fotele z tyłu ostatecznie wpłyną na masę pojazdu. Volkswagen XL1 waży zaledwie 795 kg, natomiast wersja czteroosobowa może być o 140 kg cięższa. Z zapowiedzi wynika, że producent chce utrzymać wynik spalania na poziomie 0,9 l/100km oraz niską emisję CO2 rzędu 21 g/km.
Mówi się również, że auto może zyskać dodatkową moc. Dla przypomnienia dwucylindrowy silnik Diesla o pojemności 800 cm3 generuje 48 KM, zaś motor elektryczny wytwarza 27 KM. Pojazd może maksymalnie rozpędzić się do ok. 160 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 12,7 sekundy. Całkowity zasięg Volkswagena XL1 wynosi natomiast 499 km.
Nie wiemy ile trzeba będzie zapłacić za powiększoną wersję auta, ale zakup tego ekologicznego modelu w podstawowej wersji to wydatek 11 tys. euro.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?