VW Polo 1.4 TDI

Ryszard Polit
VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal
VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal
Wygląda na to, że małe silniki wysokoprężne są coraz popularniejsze. Stosuje je w małych modelach także Volkswagen.

Wygląda na to, że małe silniki wysokoprężne są coraz popularniejsze. Stosują je w małych modelach Volkswagen, Peugeot i Citroen, Toyota, Fiat, Ford i Opel.
 

VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal
VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal

Jeszcze kilkanaście lat temu uważano, że silnik wysokoprężny o małej pojemności skokowej nie ma racji bytu. Współczesna technologia umożliwiła opracowanie i wdrożenie do produkcji takich silników, których największą zaletą jest małe zużycie paliwa. VW Polo napędzany doładowanym turbosprężarką silnikiem o pojemności 1,4 l zużywa w mieście 5,5 l na 100 km, przy zachowaniu niezłej dynamiki - czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 13,6 s.

 

Silnik Volkswagena jest oryginalny z dwóch powodów: ma tylko 3 cylindry i pompowtryskiwacze zamiast układu common rail. Z tego powodu jest dość głośny, szczególnie na wolnych obrotach. Poza tym Polo Diesel nie różni się od wersji benzynowych.

 

Polo Diesel oferowany jest z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback.
Polo Diesel oferowany jest z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback.

Polo oferowany jest z nadwoziem 3- lub 5-drzwiowym typu hatchback, o dość przestronnym wnętrzu. Wersja 5-drzwiowa może z powodzeniem służyć jako pojazd rodzinny, gdyż na tylnej kanapie wygodnie zmieszczą się dwie osoby. Bagażnik ma objętość 270 l. Tablica przyrządów jest czytelna, a przełączniki umieszczono w wygodnych miejscach. Najtańszy Polo 1.4 TDI kosztuje 52 540 zł, Toyota Yaris 1.4 D-4D - 46 500 zł, Peugeot 206 1.4 HDI - 50 490 zł, Opel Corsa 1.3 DTI - 47 050 zł, a Fiat Punto 1.3 JTD - 49 200 zł. Najmniej zapłacimy za Ford Fiestę 1.4 TDCi, który kosztuje 44 560 zł. Samochody z małymi dieslami nie są więc tanie i zapewne potencjalny nabywca zastanawia się, czy inwestować w małego diesla czy w instalację gazową do silnika benzynowego.

 

Wybrane dane techniczne

 

Typ silnika                                                diesel

Ilość cylindrów/zaworów                              3/6

Pojemność skokowa (cm3)                         1422

Moc (KM)                                                    75

Przyspieszenie (s)                                       13,6

Prędkość maksymalna (km/h)                      170

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)       3,9/5,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)      389 x 165 x 146

Pojemność bagażnika (l)                              270

Cena (zł)                                                  52 540*

 

* wersja 3-drzwiowa Basis

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

 

4 poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie