VW Polo 1.4 TDI

Ryszard Polit
VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal
VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal
Wygląda na to, że małe silniki wysokoprężne są coraz popularniejsze. Stosuje je w małych modelach także Volkswagen.

Wygląda na to, że małe silniki wysokoprężne są coraz popularniejsze. Stosują je w małych modelach Volkswagen, Peugeot i Citroen, Toyota, Fiat, Ford i Opel.
 

VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal
VW Polo napędzany silnikiem diesla 1.4 TDI ma wystarczającą dynamikę, a jednocześnie zużywa mało pal

Jeszcze kilkanaście lat temu uważano, że silnik wysokoprężny o małej pojemności skokowej nie ma racji bytu. Współczesna technologia umożliwiła opracowanie i wdrożenie do produkcji takich silników, których największą zaletą jest małe zużycie paliwa. VW Polo napędzany doładowanym turbosprężarką silnikiem o pojemności 1,4 l zużywa w mieście 5,5 l na 100 km, przy zachowaniu niezłej dynamiki - czas rozpędzania do 100 km/h wynosi 13,6 s.

 

Silnik Volkswagena jest oryginalny z dwóch powodów: ma tylko 3 cylindry i pompowtryskiwacze zamiast układu common rail. Z tego powodu jest dość głośny, szczególnie na wolnych obrotach. Poza tym Polo Diesel nie różni się od wersji benzynowych.

 

Polo Diesel oferowany jest z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback.
Polo Diesel oferowany jest z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback.

Polo oferowany jest z nadwoziem 3- lub 5-drzwiowym typu hatchback, o dość przestronnym wnętrzu. Wersja 5-drzwiowa może z powodzeniem służyć jako pojazd rodzinny, gdyż na tylnej kanapie wygodnie zmieszczą się dwie osoby. Bagażnik ma objętość 270 l. Tablica przyrządów jest czytelna, a przełączniki umieszczono w wygodnych miejscach. Najtańszy Polo 1.4 TDI kosztuje 52 540 zł, Toyota Yaris 1.4 D-4D - 46 500 zł, Peugeot 206 1.4 HDI - 50 490 zł, Opel Corsa 1.3 DTI - 47 050 zł, a Fiat Punto 1.3 JTD - 49 200 zł. Najmniej zapłacimy za Ford Fiestę 1.4 TDCi, który kosztuje 44 560 zł. Samochody z małymi dieslami nie są więc tanie i zapewne potencjalny nabywca zastanawia się, czy inwestować w małego diesla czy w instalację gazową do silnika benzynowego.

 

Wybrane dane techniczne

 

Typ silnika                                                diesel

Ilość cylindrów/zaworów                              3/6

Pojemność skokowa (cm3)                         1422

Moc (KM)                                                    75

Przyspieszenie (s)                                       13,6

Prędkość maksymalna (km/h)                      170

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)       3,9/5,5

Długość x szerokość x wysokość (cm)      389 x 165 x 146

Pojemność bagażnika (l)                              270

Cena (zł)                                                  52 540*

 

* wersja 3-drzwiowa Basis

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

 

4 poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty