VW Passat Variant

Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit
Udostępnij:
Rozpoczęła się sprzedaż VW Passata w wersji kombi. Najtańszy model, z silnikiem benzynowym 1,6 l, kosztuje 85 490 zł.

Były czasy, gdy sprzedawano więcej VW Passatów w wersji kombi niż sedan. Do tej pory wyprodukowano 4,3 mln egzemplarzy Passata Varianta.

Fot. Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit

 

Passat Variant został zaprojektowany według tradycyjnych reguł - kombi służy do przewożenia pakunków, musi więc być duże. Wersja kombi ma bagażnik o objętości 603 l. Za dopłatą otrzymać można system samoczynnego poziomowania tyłu samochodu, co jest przydatne, gdyż ładowność pojazdu wynosi ok. 600 kg. Dokupić też można system szyn w bagażniku, do których montuje się poprzeczne przegrody ograniczające przemieszczanie się przedmiotów w przestrzeni bagażowej. Istnieje też możliwość dokupienia składanego oparcia przedniego prawego fotela, co umożliwia przewożenie długich przedmiotów.

VW Passat Variant

Podobnie jak w wersji sedan, wnętrze kombi jest bardzo przestronne i wygodnie mieści wysokie osoby na przednich i tylnych siedzeniach.

 

Silniki

 

Na razie kombi oferowane jest w Polsce z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 102 KM oraz z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI - 1,6 l/115 KM i 2,0 l/150 KM. Oferta diesli obejmuje dwie jednostki napędowe 1,9 TDI/105 KM oraz 2,0 TDI/140 KM. Z silnikiem 1,6 FSI dostępna jest także skrzynia automatyczna Tiptronic, a z silnikiem 2,0 TDI skrzynia automatyczna DSG. Wersja z napędem na obie osie 4 Motion napędzana jest silnikiem 2,0 FSI.

 

Wrażenia z jazdy

VW Passat Variant

 

Jeździliśmy pojazdem napędzanym silnikiem wysokoprężnym 1,9 TDI o mocy 105 KM, który okazał się zupełnie wystarczający dla tego pojazdu. Passat kombi pewnie pokonuje zakręty za sprawą wielowahaczowego zawieszania tylnego. W tym aucie warto zwrócić uwagę na kilka drobiazgów, rzadko spotykanych w innych autach. Silnik można uruchomić wyłącznie po wciśnięciu kluczyka zapłonu i naciśnięciu na pedał sprzęgła - to zabezpieczenie przeciw przypadkowemu uruchomieniu auta przez małe dzieci.

VW Passat Variant

Seryjny układ stabilizacji toru jazdy ESP ma dodatkowe funkcje, np. samoczynne osuszanie z wilgoci tarcz hamulcowych. W Passacie seryjnie zamontowano elektromechaniczny hamulec postojowy. Nie ma więc tradycyjnej dźwigni, a hamulec uruchamia się naciskając na przycisk. Gdy samochód rusza, hamulec sam się wyłącza. Naciskając na przycisk hamulca postojowego podczas jazdy, pojazd gwałtownie wytraca prędkość, gdyż hamowane są wszystkie koła. Podczas nagłego hamowania samoczynnie uruchamiają się światła awaryjne.

 

Producent dołożył wielu starań, by oczarować potencjalnych klientów. W naszym kraju od połowy kwietnia do września sprzedano 1700 Passatów w wersji sedan. Można oczekiwać, że wersja kombi będzie cieszyła się nie mniejszym powodzeniem.

 

Wybrane dane techniczne
 

 

Typ silnika

benzynowy

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1595

1968

Moc (KM)

102

140

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,8

10,1

Prędkość maksymalna (km/h)

187

206

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

7,8

5,9

Długość x szerokość x wysokość (cm)

477 x 182 x 152

 

Pojemność bagażnika (l)

603

 

 

Ceny w wersji podstawowej Trendline (zł)*:

 

1,6 l/102 KM

85 490

1,6 FSI/115 KM

87 690

2,0 FSI/150 KM

93 990

1,9 TDI/105 KM

94 590

2,0 TDI/140 KM

102 690

 

* ceny uwzględniają dopłatę 800 zł za przygotowanie pojazdu.

FSI oznacza bezpośredni wtrysk benzyny

TDI oznacza turbodoładowany silnik wysokoprężny

 

Wybrane wyposażenie standardowe (wersja Trendline):

 

- 6 poduszek powietrznych,

- układ stabilizacji toru jazdy ESP, układ ABS, układ ASR,

- układ wspomagania nagłego hamowania,

- klimatyzacja manualna,

- lusterka zewnętrze sterowane elektrycznie i podgrzewane,

- elektrycznie sterowane szyby przednie,

- centralny zamek,

- elektromechaniczny hamulec postojowy,

- samoczynnie włączające się kierunkowskazy przy gwałtownym hamowaniu

- elektromechaniczny hamulec postojowy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie