Jedną z największych zalet aut hybrydowych jest ich niewielki apetyt na paliwo w porównaniu z konwencjonalnymi pojazdami wyposażonymi wyłącznie w jednostki spalinowe. Volkswagen chciał pokazać, iż tego typu układ napędowy może również sprawdzić się podczas prób szybkościowych.
Do tego celu zbudował specjalną wersję modelu Jetta Hybrid, wyposażoną w m.in. klatkę bezpieczeństwa, aerodynamiczne obręcze kół i opony o mniejszych oporach toczenia. Z wnętrza usunięto natomiast elementy standardowego wyposażenia, by zredukować masę pojazdu. Z kolei układ napędowy auta został specjalnie zmodyfikowany przez Volkswagena w centrum badawczym koncernu w Wolfsburgu.
Tak przygotowane auto pojawiło się na dnie wyschniętego jeziora Bonneville. Za jego kierownicą zasiadł dziennikarz portalu "Motor Trend", Carlos Lago. Osiągnął on wynik 298,363 km/h. Jest to rekord prędkości pojazdu hybrydowego, który bazuje na samochodzie produkcyjnym.
Przypomnijmy, że standardowa Jetta Hybrid napędzana jest przez silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 150 KM, który jest dodatkowo wspomagany przez 27-konną jednostkę elektryczną. Moc przekazywana jest na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?