VW Fox

Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit: Fox to najtańszy Volkswagen na naszym rynku. Jest importowany z Brazylii.
Fot. Ryszard Polit: Fox to najtańszy Volkswagen na naszym rynku. Jest importowany z Brazylii.
Niemal każdy koncern samochodowy wprowadza na nasz rynek tanie auto w nadziei na podreperowanie wyników sprzedaży.

Teraz niemal każdy szanujący się koncern samochodowy wprowadza na nasz rynek tanie auto w nadziei na podreperowanie wyników sprzedaży. Volkswagen zdecydował się model Fox, który produkowany jest aż z Brazylii.

 

Tego jeszcze nie było. Volkswagen za 31 990 zł to okazja dla zwolenników tej marki, których w Polsce nie brakuje. Zamiast kupować używanego Golfa z Niemiec, może lepiej zdecydować się

Fot. Ryszard Polit: Fox to najtańszy Volkswagen na naszym rynku. Jest importowany z Brazylii.
Fot. Ryszard Polit: Fox to najtańszy Volkswagen na naszym rynku. Jest importowany z Brazylii.

na nowego Foxa?

 

Cechy szczególne

 

Fox wykorzystuje płytę podłogową modelu Polo, jest to więc dość spory samochód o długości 383 cm i obszernym wnętrzu. Niestety oferowany jest wyłącznie w wersji 3-drzwiowej i rejestrowany na 4 osoby. Na środku tylnej

Fot. Ryszard Polit: Fox wykorzystuje płytę podłogową Polo, lecz oferowany jest wyłącznie z nadwoziem 3-drzwiowym.
Fot. Ryszard Polit: Fox wykorzystuje płytę podłogową Polo, lecz oferowany jest wyłącznie z nadwoziem 3-drzwiowym.

kanapy umieszczono plastikowy uchwyt na butelki, więc zmieszczą się tu tylko 2 osoby. Podobnie jak w innych autach 3-drzwiowych zajmowanie miejsc na tylnej kanapie nie jest zbyt wygodne. Oryginalną cechą Foxa jest nietypowa tablica przyrządów, z dużym prędkościomierzem i małym obrotomierzem umieszczonym z jego lewej strony. Wyeliminowano wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej. Włącznik oświetlenia

Fot. Ryszard Polit: Nietypowa dla Volkswagena tablica przyrządów
Fot. Ryszard Polit: Nietypowa dla Volkswagena tablica przyrządów

zewnętrznego umieszczony jest w dźwigni kierunkowskazów, podobnie jak w autach japońskich. Te cechy są niespotykane w europejskich modelach Volkswagena. Za to na konsoli środkowej umieszczono tradycyjne duże pokrętła regulacji wentylacji. Bagażnik pojazdu ma objętość 260 l.

 


Fot. Ryszard Polit: Z lewej strony prędkościomierza to obrotomierz.
Fot. Ryszard Polit: Z lewej strony prędkościomierza to obrotomierz.


Silnik

 

Do napędu Foxa wykorzystano 3-cylindrowy, 6-zaworowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy 55 KM stosowany również w Polo, Skodzie Fabia i Seacie Ibiza. Wbrew początkowym obawom okazało się, że w Foxie ta jednostka napędowa sprawdza się bardzo dobrze. Pojazd jest zadziwiająco dynamiczny,

Fot. Ryszard Polit: Zajmowanie miejsc na tylnej kanapie jest typowe dla aut 3-drzwiowych.
Fot. Ryszard Polit: Zajmowanie miejsc na tylnej kanapie jest typowe dla aut 3-drzwiowych.

szczególnie na wyższych biegach, a zużycie paliwa w mieście nie przekracza 8 l na 100 km. Jego wadą jest niezbyt wysoka kultura pracy, wynikająca z nieparzystej ilości cylindrów, której nie udało się poprawić wałkiem wyrównoważającym. Zaletą tej jednostki napędowej jest elastyczność, a do charakterystycznego odgłosu pracy można się przyzwyczaić.

 

Wrażenia z jazdy

 

Fox dość dobrze radzi sobie z naszymi drogami. Komfort jazdy jest zadowalający, za sprawą dość miękkiego zawieszenia. Jest ono jednak tak dobrane, że nie pogarsza znacząco własności

Fot. Ryszard Polit: Na środku tylnej kanapy umieszczono uchwyty na kubki, dlatego zmieszczą się tu tylko 2 osoby.
Fot. Ryszard Polit: Na środku tylnej kanapy umieszczono uchwyty na kubki, dlatego zmieszczą się tu tylko 2 osoby.

jezdnych. Pojazd na zakrętach zachowuje się przewidywalnie, na miarę możliwości nieskomplikowanego zawieszenia - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna z wahaczami wzdłużnymi. Do sprawnego poruszania się w mieście brakuje standardowego wspomagania układu

Fot. Ryszard Polit: Pojemność bagażnika wynosi 260 l, ale można złożyć oparcia kanapy.
Fot. Ryszard Polit: Pojemność bagażnika wynosi 260 l, ale można złożyć oparcia kanapy.

kierowniczego, za to dźwignia zmiany biegów pracuje bardzo precyzyjnie. Pojazd z prędkości 100 km/h zatrzymuje na drodze 42 m, co nie jest jego najmocniejszą stroną. Fox z powodzeniem nadaje się również do dalszych podróży, jednak w pełni obciążony pojazd traci dynamikę. Za to poziom hałasu przy prędkości 100 km/h nie jest wysoki.

 

Podsumowanie

 

W wyposażeniu standardowym Fox ma 2 poduszki powietrzne i regulację wysokości fotela kierowcy. Pozostałe elementy wyposażenia trzeba dokupić ekstra, co powoduje, że niska cena tego auta może nie być już taka rewelacyjna. Ciekawą opcją oferowaną za dopłatą 430 zł jest możliwość przesuwania tylnej kanapy wzdłuż nadwozia. W sumie VW Fox to ciekawy samochód. 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

3/6

Pojemność skokowa (cm3):

1198

Moc maksymalna (KM/obr/min):

55/4750

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

108/3000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

17,5

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

13,1

Prędkość maksymalna (km/h):

148

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

69

Droga hamowania od 100 km/h (m):

42,0

Pojemność bagażnika (dm3):

260

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

50

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

5,0/7,7

Długość x szerokość x wysokość (cm):

383 x 166 x 154

Rozstaw osi (cm):

246

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena zalecana przez generalnego importera (zł):

31 990

* pomiar wg ADAC

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Dość obszerna kabina pasażerska.    

Silnik

***

Dobra elastyczność, przeciętna kultura pracy.

Poziom hałasu

****

Typowy dla tej klasy aut poziom hałasu.

Hamulce

***

To słaba strona Foxa - droga hamowania jest nieco za długa. 

Dynamika

****

Dynamikę na wyższych biegach należy uznać za dość dobrą, biorąc pod uwagę moc silnika.     

Zużycie paliwa

****

Zużycie paliwa w mieście nie przekracza 8 l/100 km.

Nowoczesność konstrukcji

****

Typowa konstrukcja bez oryginalnych rozwiązań.   

Wyposażenie

*

Zbyt ubogie wyposażenie seryjne, bez wspomagania układu kierowniczego.   

 

Wyposażenie seryjne:

VW Fox

 

Poduszki powietrzne

2

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty