Vosco EV2. Syrena z Kutna. Wkrótce premiera polskiego samochodu elektrycznego

Stanisław Rochowicz
Już w październiku ma zadebiutować krajowy samochód elektryczny Vosco EV2, popularnie nazywany Syreną z Kutna. Syren z Kutna już trochę widzieliśmy, ale ta ma być wyjątkowa...Fot. Vosco Automotive
Już w październiku ma zadebiutować krajowy samochód elektryczny Vosco EV2, popularnie nazywany Syreną z Kutna. Syren z Kutna już trochę widzieliśmy, ale ta ma być wyjątkowa...Fot. Vosco Automotive
Już w październiku ma zadebiutować krajowy samochód elektryczny Vosco EV2, popularnie nazywany Syreną z Kutna. Syren z Kutna już trochę widzieliśmy, ale ta ma być wyjątkowa...

Jaki jest sposób, by cały czas podgrzewać emocje w jakimś temacie. Regularnie publikować informacje w stylu: "już za chwilę...", "wkrótce wielkie wydarzenie...", "nigdy tego nie zapomnicie..." i podobne dyrdymały.

I - niestety - większość z nas cały czas łapie się na takie, nic nie wnoszące zapowiedzi. Mistrzostwo w tym mają także marki motoryzacyjne, serwując dziennikarzom "pijarowe" komunikaty. Ostatnio normą stało się, że zanim pojawi się jakiś model na rynku, to producent pokazuje szkice - i tu niekoniecznie w kolejności: zderzaka, kierunkowskazu, świateł przednich, zestawu świateł tylnych, jak wygląda felga, itd.

Cały proces rozłożony jest na wiele tygodni i dopiero po nich dowiadujemy się, że auto wygląda... jak wygląda!

Ale do rzeczy. Otóż powinna nas zmrozić informacja, że już na początku października zobaczymy nową Syrenę z Kutna.
Andrzej Stasiak, główny konstruktor z FSO Syrena w Kutnie, potwierdza, że Vosco EV2 (bo tak nazywany jest model, przynajmniej na razie), ma zadebiutować już na początku października i również jeszcze w tym roku ma się rozpocząć jego małoseryjna produkcja.

Vosco EV2. Z nowym wyglądem i wnętrzem

Vosco EV2 bazuje na prototypowym modelu Vosco S106EV. W porównaniu do Syren, które pokazano ponad rok temu (link do materiału tuaj

widać spore zmiany w nadwoziu. Za projekt ten odpowiedzialny jest Damian Woliński, laureat zorganizowanego przez ElectroMobility Poland konkursu na polski samochód elektryczny.

Zmianie miało ulec także wnętrze pojazdu, ale spółka na razie nie opublikowała żadnych zdjęć lub rysunków, które mogą sugerować w którą stronę poszedł projekt. Opublikowano za to specyfikację techniczną pojazdu.

Vosco EV2. Auto w segmencie B

Już w październiku ma zadebiutować krajowy samochód elektryczny Vosco EV2, popularnie nazywany Syreną z Kutna. Syren z Kutna już trochę widzieliśmy,
Już w październiku ma zadebiutować krajowy samochód elektryczny Vosco EV2, popularnie nazywany Syreną z Kutna. Syren z Kutna już trochę widzieliśmy, ale ta ma być wyjątkowa...
Fot. Vosco Automotive

Według specyfikacji producenta Vosco EV2 ma mieć długość 4221 mm, szerokość 1719 mm i wysokość 1513 mm. Elektryczny napęd ma generować standardowo 115 kW (156 KM), a po wybraniu trybu Sport 175 kW (238 KM), a moment obrotowy ma wynieść 450 Nm.

Akumulator ma pojemność 31,5kWh. Auto wyposażone zostało w złącze Combo2 i w możliwość ładowania prądem stałym, co przy standardowej ładowarce o mocy 30 kW ma pozwolić naładować akumulator w ok. godzinę. Dodatkowo pojazd wyposażony jest w ładowarkę pokładową o mocy 3,3 kW, takie urządzenie pozwala naładować samochód z gniazdka sieciowego w domu w ok. 10-11 godzin.

Vosco EV2 ma - według producenta - mieć zasięg ok. 290 km na jednym ładowaniu (wg cyklu WLTP). Realny zasięg w cyklu mieszanym ma wynieść ok. 210-250 kilometrów.

We wnętrzu ma być "minimalistyczny i przemyślany design , poparty badaniami ergonomicznymi". Znajdziemy w nim system multimedialny z wolnostojącym ekranem o przekątnej 9 cali oraz autorski projekt UI wyświetlany na ekranie kierowcy tzw. Instrument Cluster. Kolorystyka wnętrza ma być stonowana i minimalistyczna.

Z wyposażenia standardowego wiemy, że mają znaleźć się "na pokładzie": elektryczne szyby przednie, klimatyzacja A/C, podgrzewana przednia szyba, komputer pokładowy, system multimedialny 9”, sterowanie poziomem rekuperacji, centralny zamek, felgi 17” z oponami 205/50/17, elektryczny hamulec ręczny, wybór 3 trybów jazdy: Normal/Eco/Sport.
Brak na razie informacji o cenie nowości.

Zobacz także: Nie pamiętasz o tej zasadzie? Możesz zapłacić 500 zł

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty