Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 39310 opinii. Oceń swoje auto Zamknij
Zebraliśmy dla Ciebie informacje o 1265 modelach samochodów z 87 marek.
Moc [KM] | — |
---|---|
Pojemność [cm3] | — |
Zużycie paliwa [l/100km] | — |
Przyspieszenie 0–100km/h [s] | — |
Długość [mm] | — |
Szerokość [mm] | — |
Min. pojemność bagażnika [l] | — |
Zgodnie z danymi ACEA, w trzecim kwartale 2021 roku, po raz pierwszy w historii motoryzacji udział aut zelektryfikowanych, czyli samochodów z napędem całkowicie elektrycznym, jak i hybryd plug-in, przekroczył w Europie udział aut wyposażonych tylko w silnik wysokoprężny. To trend, który już się nie odwróci. Pojazdy z napędem hybrydowym plug-in okazały się „złotym środkiem” na drodze do ograniczenia emisji i elektromobilności. Warto poznać je bliżej na przykładzie bogatej oferty zaawansowanych technicznie napędów hybrydowych plug-in w gamie Volvo.
Najlepiej sprzedający się średniej wielkości SUV w segmencie premium, czyli Volvo XC60, zyskał właśnie szereg ulepszeń. Przede wszystkim wprowadzono nowy pokładowy system operacyjny, zawierający wbudowane usługi i aplikacje Google*, oparty na systemie Android Automotive OS.
Volvo XC60 to jeden z najpopularniejszych SUV-ów premium na polskim rynku. Jako naturalny rywal BMW X3 i Audi Q5 pozostaje w sferze zainteresowań osób szukających auta tego typu. W Motofaktach sprawdzamy pierwszą generację używanego szwedzkiego bestsellera i podpowiadamy, które jego odmiany są warte zainteresowania.
W naszym teście Volvo XC60 II generacji w wersji Inscription z silnikiem D4 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic i napędem 4x4. Mierzy prawie 4,7 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 205 400 zł.
Rynek samochodów jest tak zróżnicowany i wielowymiarowy, że praktycznie każdy, nawet wybredny kierowca, operując odpowiednią kwotą pieniędzy, jest w stanie wybrać auto dla siebie. Ogromne i oszczędne kombi? Piekielnie szybki kompakt lub auto miejskie? A może wielki SUV o ogromnej mocy? Gusta klientów z różnych biegunów, ale o tych samych fundamentach zaspokoją również nasi bohaterowie – Alfa Romeo Stelvio i Volvo XC60.
W jury plebiscytu World Car of the Year zasiadają dziennikarze motoryzacyjni z całego świata. Wśród nich jest także Polak.