Volvo XC90

db
Udostępnij:
Volvo XC90 to prawdziwy olbrzym, rywalizujący z takimi autami jak Mercedes ML, BMW X5 czy Volkswagen Touareg.

Największe zainteresowanie takie ogromne samochody budzą w USA, ale także w Europie sprzedają się nieźle. W naszym kraju większość z kilkudziesięciu aut, które trafiły do salonów błyskawicznie znalazły nabywców. I to mimo wysokiej, bo przekraczającej 220 000 zł, ceny.

Volvo XC90

Na szosie, testowane auto okazuje się zbyt miękkie, na szczęście nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa system ESP, dając znać o swoim istnieniu dyskretnym migotaniem żółtej kontrolki na tablicy wskaźników. Także w terenie zdolności do pokonywania przeszkód nie są imponujące. Podczas testu nie mieliśmy odwagi zapuścić się w teren trudniejszy niż piaszczysta polna droga. Szkoda, że kierowca nie ma jakiegokolwiek wpływu na sposób przeniesienia napędu. W trudniejszym terenie przydałaby się możliwość ingerencji w rozdział momentu obrotowego na osie, podobnie jak reduktor. Korzystanie z dużej mocy pociąga za sobą wysokie spalanie - często powyżej 20 l/100 km. To może nie byłoby specjalnie uciążliwe (w końcu tego modelu nie kupuje się, by bić rekordy oszczędności), ale zbyt mały zbiornik paliwa powoduje, że co ok. 300 km trzeba odwiedzać stację benzynową.

**CZYTAJ TAKŻE:

XC90 - wrażenia z jazdyVolvo XC90

**

W standardowym wyposażeniu jest praktycznie wszystko, ale trudno się dziwić, przecież kosztuje ono ponad 220 tys. złotych. Są więc reflektory ksenonowe, czujniki cofania, skórzana tapicerka, radioodtwarzacz, aluminiowe felgi, automatyczna skrzynia biegów, cztery poduszki gazowe i kurtyny gazowe dla trzech rzędów siedzeń, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowany fotel kierowcy z pamięcią, składane elektrycznie lusterka zewnętrzne i system ESP. Lista opcji obejmuje system nawigacji satelitarnej, telefon, lakier metalizowany czy wykończenie wnętrza tworzywem drewnopodobnym lub lakierem fortepianowym.

Dużą zaletą XC90 jest możliwość przewożenia 7 pasażerów.

Najmniejszy silnik benzynowy jest znany z Volvo Cross Country. Z 2,5 l pojemności uzyskuje moc 210 KM. W tej dyscyplinie jest lepszy model T6, z 272-konnym silnikiem benzynowym. Gamę zamyka znana z S60, V70, XC70 i S80 jednostka D5, pięciocylindrowy silnik Diesla z turbosprężarką, o mocy 163 KM.

Radioodtwarzacz jest zupełnie inny niż w modelach S/V40, S60, V70 czy S80. Inna, niestety o wiele bardziej skomplikowana, jest także jego obsługa.
Skórzana tapicerka należy do standardu w odmianie T6.
Poniżej radioodtwarzacza umieszczono panel sterowania nawiewem i klimatyzacją. Podczas postoju, gdy dźwignia zmiany biegów jest w pozycji P jego obsługa jest nieco utrudniona.

Volvo zapoczątkowało w Europie modę na uterenowione samochody z nadwoziem kombi. XC90 to samochód dla ludzi, którzy nie zamierzają zapuszczać się swoim autem w teren, a lubią tego typu samochody. Atutem jest bogate wyposażenie, główne wady samochodu to wysoka cena i ogromny apetyt na paliwo.

Volvo XC90 a konkurencja

ModelVolvo XC90 T6BMW X5 4.4iMercedes ML500
SilnikR6V8V8
Pojemność skokowa (cm sześc.)292243984966
Moc maks. (KM)272286292
Skrzynia biegówA/4A/5A/5
Średnica zawracania (m)11,912,111,9
Objętość bagażnika (dm sześc.)613465635
Długość (mm)480046654640
Szerokość (mm)190018701840
Wysokość (mm)174017201820
Rozstaw osi (mm)286028202820
Masa własna (kg)190021052135
Ładowność (kg)350580735
Prędkość maksymalna (km/h)210207222
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)9,37,57,7
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miastob.d.18,820,5
Poza miastemb.d.11,111,2
Średnie12,913,914,6

b.d. - brak danych, A - skrzynia automatyczna, T - hamulce tarczowe


Wyposażenie

ModelXC90X5ML
Cena (zł)278 800345 100340 400
ABSSSS
Airbag kierowca/pasażerS/SS/SS/S
Poduszki boczneSSS
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szyby przód/tyłS/SS/SS/S
Centralne ryglowanie zamkówSSS
RadioSOS
KlimatyzacjaSSS
Aluminiowe felgiSSS

S - standard, O - opcja, N - niedostępne**
więcej zdjęć Volvo XC90 w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie