Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volvo XC90. Najlepsze w trudnym teście zderzeniowym IIHS

(łs)
Volvo XC90 Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.Fot. Volvo
Volvo XC90 Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.Fot. Volvo
Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.
Volvo XC90 Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach
Volvo XC90

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Fot. Volvo

Amerykański instytut ubezpieczeniowy działający na rzecz bezpieczeństwa na drogach jest znany z przeprowadzanych okresowo testów zderzeniowych nowych samochodów, których wyniki niejednokrotnie szokowały opinię publiczną. IIHS przetestował nowe Volvo XC90, które doskonale poradziło sobie z serią wymagających prób zderzeniowych i otrzymało najwyższe wyróżnienie Top Safety Pick+. To kolejne wyróżnienie jakie otrzymało nowe XC90, po pięciogwiazdkowym wyniku serii testów Euro NCAP.

Na wyróżnienie Top Safety Pick+ mogą liczyć jedynie najbezpieczniejsze pojazdy na rynku. Aby zakwalifikować się do testu należy spełnić kryteria Top Safety Pick oraz otrzymać ocenę dobrą w 4 z 5 kategorii dot. ochrony pasażerów, a w jednym z testów wypaść co najmniej zadowalająco.  Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe możliwe noty we wszystkich kategoriach, dzięki czemu jest najwyżej ocenionym autem z ocenionych przez instytut.

Volvo XC90 Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach
Volvo XC90

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Fot. Volvo

IIHS postanowił sprawdzić bezpieczeństwo samochodów podczas najgroźniejszych wypadków i stworzył obrysowe testy zderzeniowe, w których samochód uderza z prędkością 64 km/h w nieodkształcalną przeszkodę szerokością 25% swojego przodu. W testach europejskich, samochody uderzają w przeszkodę częściowo odkształcalną, szerokością 40% przodu. Dlatego to właśnie w testach amerykańskich nadwozie pojazdu i pasażerowie poddani są znacznie większym przeciążeniom. Podczas testu doskonale zadziałały systemy stabilizujące tor jazdy. Po uderzeniu w przeszkodę samochód dalej jedzie prosto, podczas gdy inne auta gwałtownie się obracały.

O tym się mówi: Piękne partnerki piłkarzy Legii Warszawa (GALERIA)

Specjaliści z amerykańskiego Instytutu podkreślali efektywne działanie nowej wersji systemu City Safety zamontowanego w XC90. Auto testowano w teście automatycznego hamowania przed przeszkodą i zarówno przy prędkości 19 km/h jak i 40km/h próby zakończyły się skutecznym, automatycznym wyhamowaniem przed przeszkodą.  IIHS pochwalił także ostrzeżenie o kolizji pojawiające się w sytuacji zagrożenie na ekranie przed kierowcą, w efekcie czego nowe XC90 otrzymało najwyższy możliwy wynik („superior”) w zakresie przeciwdziałania uderzeniom przodem auta.

Volvo XC90 Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach
Volvo XC90

Amerykańskie testy zderzeniowe IIHS są zmorą wielu producentów. Słabe wyniki notowały w nich nawet modele, które doskonale wypadły w testach europejskich. Nowe Volvo XC90 otrzymało najwyższe noty zarówno od Euro NCAP, jak również od IIHS.

Fot. Volvo

Najważniejszym z wyników był jednak obrysowy test zderzeniowy, który wielokrotnie obnażał niedoskonałości sprawdzanych aut, nawet tych, które w testach EuroNCAP otrzymały maksymalne oceny. W przypadku nowego XC90 skutki uderzenia rogiem nadwozia okazały się być zaskakujące. Auto nie tylko w pełni ochroniło głowę kierowcy podczas uderzenia, dzięki poduszkom oraz kurtynom powietrznym, lecz także w bardzo małym stopniu odkształciło się, zmniejszając przestrzeń kierowcy o zaledwie 2 cale. Jak podkreślali specjaliści z IIHS: Po dokładnych pomiarach manekina symulujące kierowcę XC90 biorącego udział w teście zderzeniowym ustalono poziom ryzyka poważnej kontuzji w wyniku uderzenia jako niski.

To już kolejne wyróżnienie wskazujące jak bezpiecznym samochodem jest nowe XC90. Kilka dni temu flagowy SUV szwedzkiej marki otrzymał pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP. Jest to także pierwsze auto, które otrzymało komplet punktów Euro NCAP w kategorii samoczynnego, awaryjnego hamowania chroniącego przed uderzeniem w tył innego samochodu w mieście jaki i poza nim.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty