
Ubiegły rok był rekordowy w historii Volvo. Po raz pierwszy w historii marka przekroczyła próg pół miliona sprzedanych samochodów. Globalna sprzedaż na poziomie 503 127 samochodów oznaczała, że wynik z 2014 roku udało się poprawić o 8%. Warto podkreślić, że rezultat wypracowano mimo spowolnienia gospodarczego w Chinach – największym indywidualnym rynku marki. Wiele koncernów ma problem z utrzymaniem dobrej sprzedaży w Kraju Środka. Trend spadkowy nie dotyczy jednak Volvo. W ubiegłym roku szwedzka marka sprzedała w Chinach 81588 aut, a w 2014 r. – 81574. Wrażenie robią też wyniki ze Szwecji, która jest kluczowym dla Volvo rynkiem w Europie. Przywiązanie klientów do rodzimej marki i umiejętnie przeprowadzona ofensywa modelowa zapewniły aż 16-procentowy wzrost sprzedaży (z 61 357 do 71 200 samochodów).