Volvo V90 Cross Country. Historia uterenowionego kombi

(ip)
- Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały do naszej marki, a przy okazji dawały sobie radę z trudnymi warunkami klimatycznymi i drogowymi, jakie można spotkać w Szwecji, zwłaszcza zimą – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.Fot. Volvo
- Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały do naszej marki, a przy okazji dawały sobie radę z trudnymi warunkami klimatycznymi i drogowymi, jakie można spotkać w Szwecji, zwłaszcza zimą – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.Fot. Volvo
Udostępnij:
Marka Volvo stworzyła i spopularyzowała uterenowione kombi. Najnowszy model V90 Cross Country ma umocnić pozycję firmy w tym wymagającym segmencie aut, które nadają się nie tylko do pokonywania utartych, asfaltowych szlaków. Uterenowiona wersja modelu V90 jest czwartym modelem z serii 90 i czwartą generacją Volvo z serii Cross Country.
- Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały
- Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały do naszej marki, a przy okazji dawały sobie radę z trudnymi warunkami klimatycznymi i drogowymi, jakie można spotkać w Szwecji, zwłaszcza zimą – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Fot. Volvo

- Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały do naszej marki, a przy okazji dawały sobie radę z trudnymi warunkami klimatycznymi i drogowymi, jakie można spotkać w Szwecji, zwłaszcza zimą – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Pierwszy samochód z serii Cross Country pokazano w 1996 roku. Miał on wszystkie atuty pakownego i praktycznego kombi, a jednocześnie dobrze radził sobie z dziurawymi lub nieutwardzonymi drogami. Od chwili jego debiutu minęło 20 lat. Dziś takie auta ma większość producentów segmentu premium. Auta tego typu łączą komfort jazdy z wytrzymałą konstrukcją.

Stawić czoła trudnym warunkom klimatycznym

Zimy w Szwecji bywają srogie, co dla wielu samochodów bywa poważnym wyzwaniem. Modele Volvo Cross Country mogły jeździć po ośnieżonych drogach, nawet gdy śnieg sięgał kolan. Polne drogi, błoto, czy dziury w drogach także nie przeszkadzały tym dzielnym pojazdom. Od dawna uwielbiali je kierowcy, którzy holowali łodzie albo przyczepy z końmi. Doceniali też dużą zdolność holowania ciężkich przyczep, spory prześwit podwozia i napęd na cztery koła. Ponieważ uterenowione kombi świetnie radziły sobie na autostradach, szybko stały się poważną alternatywą wobec aut typu SUV.

- Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały
- Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały do naszej marki, a przy okazji dawały sobie radę z trudnymi warunkami klimatycznymi i drogowymi, jakie można spotkać w Szwecji, zwłaszcza zimą – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Fot. Volvo

Od samego początku chcieliśmy, aby każde Volvo z serii Cross Country miało w sobie coś więcej niż tylko elementy stylizacyjne sugerujące zdolności terenowe. Nasze auta poddawaliśmy rozmaitym testom, aby dawały sobie radę nie tylko na asfalcie, ale też w realnych, trudnych warunkach drogowych. Chcieliśmy przy tym, aby nasze auta pozostawały komfortowe – powiedział Dr Peter Mertens kierujący działem badawczo-rozwojowym Volvo Car Group.

Volvo niedługo dopisze kolejny rozdział do tej liczącej 20 lat historii aut serii Cross Country. W połowie września pokazany zostanie najnowszy model V90 Cross Country, który ma kontynuować wszystkie najlepsze cechy swoich poprzedników.

Historia Volvo Cross Country:

Pierwsza generacja, lata: 1997 – 2000

Serię modeli Cross Country zapoczątkował model V70 XC. Był on alternatywą dla typowych przednionapędowych aut oraz dla wysokich SUV-ów. Ten model traktowany jest rozpoczął modę na miejskie samochody uterenowione, które od czasu jego debiutu zaczęły bardzo zyskiwać na popularności. To Volvo równie dobrze prowadziło się na asfalcie jak i na drogach nieutwardzonych. Było komfortowe i funkcjonalne. V70 XC szybko odniosło sukces, zwłaszcza w Ameryce Północnej.

Druga generacja, lata: 2000– 2007

- Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały
- Wiele osób kojarzy Volvo właśnie z modelami Cross Country. Idea, by budować takie samochody była niezwykle trafna. Uterenowione kombi świetnie pasowały do naszej marki, a przy okazji dawały sobie radę z trudnymi warunkami klimatycznymi i drogowymi, jakie można spotkać w Szwecji, zwłaszcza zimą – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Fot. Volvo

W 2000 roku V70 XC zyskało bardziej bojowy wygląd i znacznie większy prześwit nadwozia. Dwa lata później, gdy debiutowała pierwsza generacja XC90, uterenowione kombi dostało bardziej wydajny napęd na cztery koła. Przy okazji zmieniono nazwę tego modelu na XC70.

Trzecia generacja, lata: 2007 – 2016

Trzecia generacja Volvo Cross Country miała swój debiut w 2007 roku. Była ładniejsza i bardziej luksusowa od swoich poprzedników. Także i ten model trafił w gusta Amerykanów. Połowa produkcji tego modelu znalazła nabywców właśnie za oceanem.

W 2014 roku do promocji modelu zaangażowano znanego piłkarza Zlatana Ibrahimovića. Dzięki tej kampanii reklamowej sprzedaż modelu XC70 bardzo wzrosła w ostatnich latach produkcji tego modelu.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie