Volvo V40 2.0 D3

Dariusz Wołoszka Info-Ekspert
Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka -  Info-Ekspert
Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert
Udostępnij:
Volvo V40 zadebiutowało w ubiegłym roku zastępując w gamie producenta aż trzy modele: dynamiczne C30, eleganckie S40 oraz funkcjonalne V50. Podstawowa wersja szwedzkiego hatchbacka kosztuje 79 900 zł.

Projekt nadwozia V40-stki jest ukłonem w stronę młodszej części klientów. Awangardowa sylwetka z opadającą linią dachu,

Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka -  Info-Ekspert
Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

długą maską, wąską linią okien i niewielkim foremnym tyłem może spodobać się miłośnikom marki oraz zainteresować nowych klientów dla których dotychczasowa stylistyka marki była zbyt zachowawcza.

Próba pozyskania młodszych klientów lubujących się w innowacyjnych, nietuzinkowych rozwiązaniach widoczna jest również wewnątrz nowego modelu. Tradycyjne rozwiązania znane z innych pojazdów Volvo korespondują tutaj z nowatorskimi realizacjami z których część zadebiutowała właśnie w tym hatchbacku. Nowością jest np.: ciekłokrystaliczny wyświetlacz zastępujący tradycyjne analogowe zegary czy designerski element w postaci bezbramkowego lusterka wstecznego. Nowa tablica wskaźników która jest dużym monitorem TFT pozwala na wybór jednego z trzech motywów prezentowania informacji: Eco – podświetlony na zielono, ukierunkowany na jazdę ekologiczną, Elegance – uniwersalny, emanujący spokojnymi brązami i beżami oraz Performance – jaskrawo czerwony z centralnie umieszczonym obrotomierzem i wskaźnikiem wykorzystania mocy pojazdu. Możliwość zastosowania różnych kompozycji podnosi atrakcyjność miejsca pracy kierowcy, nie wpływa jednak na pracę innych

Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka -  Info-Ekspert
Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

podzespołów tj. silnika, zawieszenia, skrzyni biegów.

Kabina hatchbacka umożliwia komfortową podróż czterem osobom, które mogą zabrać ze sobą 335 litrów bagaży. Wielkość przestrzeni pasażerskiej oraz wyprofilowanie tylnej kanapy nie zachęca do wykorzystania jej pełnych możliwości i podróżowania w pięcioosobowym składzie.

Volvo V40 oferowane jest w czterech wersjach wyposażenia: Base, Kinetic, Momentum i Summum. Bogata kompletacja wyposażenia standardowego oraz bardzo obszerna lista (ponad 100 elementów) wyposażenia opcjonalnego pozwoli każdemu wybrać wariant spełniający jego oczekiwania.

Paleta silnikowa obejmuje siedem jednostek – cztery benzynowe i trzy wysokoprężne o mocach od 115 do 254 KM. Testowy egzemplarz dysponował silnikiem zasilanym olejem napędowym, który z pojemności dwóch litrów generował moc 150 KM i moment 350 Nm. Pięciocylindrowa jednostka współpracująca z sześciobiegową automatyczną przekładnią Geartronic pozwala na osiągniecie 100 km/h po 9.3 sekundy i rozpędzenie ważącego 1573 kg pojazdu do 205 km/h. W codziennej eksploatacji duet składający się z niewysilonej jednostki wysokoprężnej i płynnie

Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka -  Info-Ekspert
Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

działającego automatu przenoszącego napęd na koła przednie dostarcza samych pozytywnych wrażeń. Dynamika i elastyczność dwulitrowego diesla (nawet przy wyższych prędkościach) w zupełności wystarczają do napędzania niewielkiego hatchbacka. Dodatkowym atutem jest fakt, że doskonałe osiągi idą w parze z niewysokim spalaniem. W miesicie V40 zadowala się 8 litrami oleju na każde pokonane 100 km, w trasie zużycie wynosi ok. 5 l/100 km, a w cyklu mieszanym spalanie kształtuje się na poziomie 6 l/ 100 km.

Zawieszenie w kompaktowym modelu dobrze radzi sobie z niwelowaniem nierówności nawierzchni i zapewnia optymalny kompromis pomiędzy komfortem, a stabilnym, przewidywalnym prowadzeniem. Zarówno na autostradzie jak i w ciasnych zakrętach odpowiednie zestrojenie owocuje precyzyjnym i niezachwianym utrzymaniem pojazdu na obranej drodze.

Uzupełnieniem świetnych właściwości jezdnych jest bogata lista systemów bezpieczeństwa wspomagających kierowcę w sytuacjach awaryjnych. Volvo od lat postrzegane jest jako synonim bezpieczeństwa i nowym modelem podtrzymuje ten wizerunek. Oprócz standardowych układów ABS, kontroli trakcji czy zestawu siedmiu poduszek powietrznych, sztandarowym rozwiązaniem w V40 jest nowatorska poduszka powietrzna chroniąca pieszych. Po zarejestrowaniu przez czujniki

Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka -  Info-Ekspert
Volvo V40 2.0 D3 Fot: Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

zamontowane w zderzaku przednim kontaktu z pieszym, aktywowana jest poduszka okrywająca obszar podszybia oraz większą część słupków A. Dodatkowo tylna część maski unoszona jest przez napełniającą się poduszkę, co również ogranicza obrażenia potrąconej osoby. System działa w zakresie prędkości od 20 do 50 km/h. Między innymi dzięki temu rozwiązaniu Volvo uzyskało 100% wynik w testach Euro NCAP w kategorii ochrona pieszych.

W zależności od konfiguracji w skandynawskim kompakcie o bezpieczeństwo podróżnych mogą dbać również: system utrzymania pasa ruchu – kamera monitoruje linie wyznaczające pasy ruchu w zakresie prędkości od 65 do 200 km/h, system informowania o martwym polu – ostrzega kierowcę o zbliżających się samochodach w odległości do 70 metrów za pojazdem, system monitorowania znaków drogowych – kamera wykrywa znaki ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania, które następnie są wyświetlane przez system na tablicy rozdzielczej, tempomat adaptacyjny, system unikania kolizji z pieszymi - automatycznie aktywuje proces hamowania w przypadku braku reakcji kierowcy lub poprawiony system City Safety – monitoruje ruch przed samochodem (do prędkości 50 km/h), automatycznie zwalnia lub zatrzymuje pojazd.
Czerpanie z najlepszych tradycji marki w połączeniu z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań pozwoliło stworzyć atrakcyjną propozycję dla klientów poszukujących kompaktowego hatchbacka, którego dotychczas brakowało w ofercie Volvo.

Wybrane dane techniczne Volvo V40 i konkurentów:

Marka/model

Volvo V40

Audi A3 Sportback

BMW 1

Wersja

Momentum

Attraction

 

cena (zł)

120 000

118 200

117 671

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1984

1968

1995

Moc (KM)

150

150

143

Moment obrotowy (Nm)

350

320

320

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

9,3

8,3

8,9

Prędkość maksymalna (km/h)

205

213

212

Średnie spalanie (l/100 km)

5,2

4,5

4,4

Emisja CO2 (g/km)

136

119

116

Skrzynia biegów

automatyczna  6 - stopniowa

automatyczna 6 - stopniowa

automatyczna 8 - stopniowa

Pojemność bagażnika (l)

335

380

360

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka -  Info-Ekspert

Info-Ekspert

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie