Volvo. Te modele wybierane są najczęściej

Mariusz Michalak
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Firma Volvo Cars pochwaliła się swoimi wynikami sprzedaży po pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku. W porównaniu do stycznia i lutego 2018 roku sprzedaż jest wyższa o 11,3%. Volvo Car Poland może się pochwalić bardzo podobny wzrostem wynoszącym 11,7% (I-II.2019, YTD, rejestracje).

Dobra passa Volvo trwa. W styczniu i lutym bieżącego roku sprzedano łącznie 93 863 auta, czyli o 11,3% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym firma dobrze rozpoczęła rok, który znowu ma być najlepszym w historii marki.

Trzema bestsellerami firmy są trzy SUV-y. Najpopularniejszym z nich jest XC60, za nim uplasował się XC40, a po piętach depcze mu XC90. W statystykach sprzedaży już widać udział najnowszych modeli: kombi V60 i produkowanego w USA sedana S60.

W lutym wydano 43 154 auta, czyli o 5,5% więcej niż w lutym 2018 roku. Po dwóch miesiącach widać wyraźny wzrost sprzedaży w Europie (+12,9%), co przekłada się na 49 195 wydanych aut. Dwucyfrowy wzrost popytu na Starym Kontynencie to zasługa modeli XC60, XC40, a także nowego V60 święcącego tryumfy m.in. na swoim macierzystym, szwedzkim rynku.

Po dwóch miesiącach sprzedaż w Chinach wzrosła o 2,2% osiągając poziom 18 473 wydanych pojazdów. W Państwie Środka popularnymi modelami są XC60 i S90, które są produkowane w tamtejszych fabrykach.

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż rośnie nieprzerwanie od kilku lat i początek tego roku wpisuje się trend wzrostowy. W styczniu i lutym 2019 wzrost wyniósł 5,4% w porównaniu do stycznia i lutego 2018. Amerykanie najchętniej wybierali model XC60, drugim pod względem popularności modelem był XC90.  

Oto szczegóły sprzedaży Volvo z poszczególnych regionów:

  Luty 2018Luty 2019ZmianaI i II. 2018I i II. 2019Zmiana
Europa22,51023,0002.2%43,57149,19512.9%
Chiny6,5316,516-0.2%18,06818,4732.2%
USA6,2836,6355.6%11,85012,4895.4%
Pozostałe5,6067,03325.5%10,88013,70626%
Razem40,93043,1845.5%84,36993,86311.3%

Popularne modele

W lutym bieżącego roku najpopularniejszym modelem był XC60, który znalazł 12 630 nabywców (w lutym 2018: 10 308). To żadna niespodzianka, ponieważ ten model do lat pozostaje bestsellerem Volvo. Zmiana nastąpiła na drugim miejscu, na którym znalazł się XC40. W lutym sprzedano 8176 tych małych SUV-ów. Rok wcześniej w lutym sprzedaż XC40 dopiero się rozkręcała osiągając poziom 1580 aut. Na podium znalazł się także model XC90 (II.2019 – 5752 aut, II.2018 – 6607). Kolejne pod względem popularności modele to V40/V40 Coss Country (4196 aut) oraz V60 (3849).

Volvo w Polsce

Wyniki Volvo Car Poland także wpisują się w globalne trendy wzrostowe. Po dwóch pierwszych miesiącach roku sprzedaż Volvo na świecie wzrosła o 11,3%, a w Polsce i 11,7% (I-II.2019 vs. I-II.2018). Do końca lutego zarejestrowano w Polsce 1754 nowe Volvo. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 1570 aut. 

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie