Volvo. Tak będą wyglądały najmniejsze modele producenta

(mm/ip)
Firma Volvo pokazała w Goeteborgu dwa samochody koncepcyjne, które pokazują jak będą wyglądały jej najmniejsze modele. Te auta doskonale wpisują się w nową strategię marki i pokazują jej kierunek rozwoju. W globalnej ekspansji Volvo najmniejsze auta będą odgrywały bardzo istotną rolę.Fot. Volvo
Firma Volvo pokazała w Goeteborgu dwa samochody koncepcyjne, które pokazują jak będą wyglądały jej najmniejsze modele. Te auta doskonale wpisują się w nową strategię marki i pokazują jej kierunek rozwoju. W globalnej ekspansji Volvo najmniejsze auta będą odgrywały bardzo istotną rolę.Fot. Volvo
Udostępnij:
Firma Volvo pokazała w Goeteborgu dwa samochody koncepcyjne, które pokazują jak będą wyglądały jej najmniejsze modele. Te auta doskonale wpisują się w nową strategię marki i pokazują jej kierunek rozwoju. W globalnej ekspansji Volvo najmniejsze auta będą odgrywały bardzo istotną rolę.
Firma Volvo pokazała w Goeteborgu dwa samochody koncepcyjne, które pokazują jak będą wyglądały jej najmniejsze modele. Te auta doskonale wpisują się
Firma Volvo pokazała w Goeteborgu dwa samochody koncepcyjne, które pokazują jak będą wyglądały jej najmniejsze modele. Te auta doskonale wpisują się w nową strategię marki i pokazują jej kierunek rozwoju. W globalnej ekspansji Volvo najmniejsze auta będą odgrywały bardzo istotną rolę.

Fot. Volvo

Pokazane samochody koncepcyjne są pierwszą zapowiedzią tego jak będą wyglądały przyszłe modele serii 40. Volvo zaprezentowało swoje plany związane z rozwojem małych aut, które dla marek premium są coraz ważniejszym elementem w zdobywaniu klientów na całym świecie.

Wprowadzenie nowej linii najmniejszych modeli stanowi bardzo ważny element całościowej transformacji marki Volvo, obejmującej także organizację firmy oraz jej finanse. W ciągu czterech lat marka zmieni wszystkie auta w swojej ofercie. Ta dynamiczna zmiana ma również zmienić postrzeganie marki, która wraz z każdy modelem staje się coraz bardziej luksusowa i nowoczesna.

Volvo starannie przygotowuje się do wprowadzenia swoich najmniejszych modeli. Mają się znaleźć wśród nich nie tylko wersje spalinowe, ale także hybrydy oraz auta w pełni elektryczne. Volvo chce znacząco zwiększyć udział aut z komponentem elektrycznym w swojej ofercie. Do 2025 roku Szwedzi chcą sprzedać ponad milion takich pojazdów.

 - Od początku postanowiliśmy wykorzystać modularną budowę naszych aut. Płyty podłogowe, także do najmniejszych modeli, już na etapie projektu zostały dostosowane do budowania wersji hybrydowych i elektrycznych. To pozwoliło nam uprzedzić wielu konkurentów segmentu premium – powiedział Peter Mertens kierujący działem badawczo-rozwojowym. Nasze najnowsze w pełni elektryczne samochody to będzie zupełnie nowy, fascynujący rozdział w historii marki Volvo – dodał.

Firma Volvo pokazała w Goeteborgu dwa samochody koncepcyjne, które pokazują jak będą wyglądały jej najmniejsze modele. Te auta doskonale wpisują się
Firma Volvo pokazała w Goeteborgu dwa samochody koncepcyjne, które pokazują jak będą wyglądały jej najmniejsze modele. Te auta doskonale wpisują się w nową strategię marki i pokazują jej kierunek rozwoju. W globalnej ekspansji Volvo najmniejsze auta będą odgrywały bardzo istotną rolę.

Fot. Volvo

Najmniejsze modele Volvo mają przekonywać do siebie nie tylko wzornictwem karoserii i wnętrz, czy bogatą paletą jednostek napędowych obejmujących wersje elektryczne. Volvo położyło nacisk na funkcje connectivity oraz na najbogatszy, seryjny pakiet systemów bezpieczeństwa.

- Nowa seria 40 stwarza nam szansę na powiększenie naszych udziałów rynkowych. Wersje hybrydowe i w pełni elektryczne są integralną częścią całego projektu tych aut opartych na podwoziu CMA. Pierwsze samochody na tej platformie trafią do produkcji jeszcze w 2017 roku – zapowiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group

W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaż Volvo wzrosła o 11,9 %, co oznacza 120 591 sprzedanych aut. W ciągu kilku lat Volvo chce osiągnąć poziom 800 000 aut rocznie. W 2015 roku było to 503 000 pojazdów. Wraz z zapowiedzią w pełni elektrycznego auta opartego na małej platformie podwoziowej CMA, Volvo zapowie także powstanie w pełni elektrycznego samochodu opartego na większej platformie podwoziowej – SPA, który ma trafić do produkcji w 2019 roku W mniejszych samochodach opartych na platformie CMA układ hybrydowy T5 Twin Engine będzie wykorzystywał 3-cylindrowy silnik benzynowy konstrukcji Volvo połączony z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów współpracującą z silnikiem elektrycznym. Napęd obydwu silników trafi na przednią oś. To rozwiązanie sprawi, że wersja hybrydowa w mniejszych modelach będzie bardziej przystępna cenowo niż odmiana Twin Engine AWD zastosowana w dużych modelach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie