Volvo. System operacyjny Google trafi do kolejnych modeli

Mariusz Michalak
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Udostępnij:
Nowy system operacyjny oparty na systemie Android zostanie wkrótce wprowadzony do modeli Volvo: XC60, S90, V90 oraz V90 Cross Country. System ten, opracowany we współpracy z Google, na nowo definiuje rolę i możliwości samochodowego infotainment.

Volvo Car Group to pierwszy producent samochodów, który nawiązał współpracę z Google – efektem jest system operacyjny Android Automotive, pozwalający na integrację z usługami i aplikacjami Google. Pierwszym modelem wyposażonym w ten system było elektryczne Volvo XC40 Recharge.

System pozwala na obsługę zbliżoną do znanej z obsługi telefonu, jednak dostosowaną do trybu głośnomówiącego, zatem bezpieczną podczas prowadzenia samochodu. W ramach nowego systemu wprowadzony będzie również pakiet usług cyfrowych, dostępny dla wszystkich samochodów z Android Automotive. Pakiet usług obejmuje dostęp do aplikacji Google, aplikacji Volvo On Call, bezprzewodowej ładowarki i wszystkich danych niezbędnych dla funkcjonowania systemu. Dostępny będzie także głosowy Asystent Google, nawigacja uznawana za najlepszą w klasie oraz aplikacje zawarte w sklepie Google Play. Asystent Google pozwoli głosowo ustawić temperaturę w samochodzie, wyznaczyć miejsce docelowe, odtwarzać muzykę lub podcasty, a nawet wysyłać wiadomości – wszystko bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.

Aplikacje muzyczne i multimedialne zostały zoptymalizowane pod kątem używania ich w samochodzie, i w takiej formie będą do pobrania ze sklepu Google Play. Z kolei mapy Google będą na bieżąco udostępniać informacje o ruchu drogowym.

Poza nowym systemem wymienione na wstępie modele Volvo otrzymają najnowszy zaawansowany system wspomagania kierowcy ADAS – składający się z szeregu radarów, kamer i czujników ultradźwiękowych.

Dostępne będą też nowe opcje kolorystyczne dla nadwozia i tapicerki. We wszystkich modelach serii 60 będzie można zamówić opcję „wnętrza bez skóry”. Opcja ta dostępna jest już w modelu XC40 Recharge.  Ten ostatni model będzie oferowany wyłącznie przez internet, jako część nowej strategii Volvo Cars. Zgodnie z tą strategią, do roku 2030 firma będzie produkować wyłącznie samochody elektryczne – sprzedawane za pośrednictwem internetu. Warto jednak pokreślić, że odbiór samochodu i jego serwis ma się odbywać w istniejącej sieci dealerskiej.

Udoskonaleniu tego kanału sprzedaży mają służyć kolejne inwestycje w jego rozwój. Efektem ma być wygodny i prosty dostęp do oferty nowoczesnych samochodów elektrycznych segmentu premium. Jako pierwsze w nowym sklepie internetowym volvocars.com dostępne będą XC40 Recharge, a następnie niedawno zaprezentowany C40 Recharge.  Proces zakupu zostanie uproszczony, aby skrócić czas oczekiwania na dostarczenie samochodu.

Zobacz także: Toyota Camry w nowej odsłonie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie