Chodzi o hybrydę, której akumulatory użytkownik może doładowywać bezpośrednio z domowego gniazdka elektrycznego lub korzystając z publicznych stacji szybkiego ładowania.
Zasięg na silniku elektrycznym waha się pomiędzy 30-40 kilometrów, co spokojnie wystarcza do poruszania się po mieście, bo na trasie dom-praca-dom statystycznie dziennie przejeżdżamy właśnie średnio do 40 km. Natomiast w sytuacji, kiedy podróżujemy poza miastem jest do dyspozycji silnik spalinowy.
Volvo S90 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid. Konkurencja

To już nasze kolejne spotkanie z Volvo S90, tym razem to hybryda typu Plug-in z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 i jednostką elektryczną. Auto ma moc 303+87 KM, moment obrotowy 400+240 Nm i rozpędza się do 100km/h w 5,1 s.
Fot. Marcin Rejmer
Opisywana wersja to klasa średnia wyższa (segment E), czyli duży, komfortowy i bogato wyposażony samochód, którego celem jest nie tylko użytkowanie przez rodzinę, ale także jako reprezentacyjnej limuzyny. Technika i wyposażenie w nim zawarte pozwalają na długie podróże - a dane techniczne czołowych wersji mogą nierzadko konkurować nawet z typowymi samochodami sportowymi. To segment premium samochodów osobowych, pośredni między autami klasy średniej (np. VW Passat, Ford Mondeo) i luksusowymi (np. Audi A8, Mercedes klasy S, BMW 7). Volvo S90 konkuruje między innymi z Audi A6, BMW 5 i Mercedesem klasy E. Oczywiście definicja premium nie jest precyzyjna i wzbudza czasem kontrowersje, tak czy inaczej auto tej wielkości, tak wyposażone, tak jakościowe, tak komfortowe i wreszcie w takiej cenie trzeba zakwalifikować do premium.
Volvo S90 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid. Cena
Cena Volvo S90 T8 AWD Plug-In Hybrid 2.0 zaczyna się od 326 300 zł. W prezentowanej wersji auto kosztuje od 327 300 zł. Dodając za wersję Inscription 23 350 zł, za kolor Osmium Grey 4 300 zł, 20 calowe, 10 ramienne koła 245/40 R20 – 4 040 zł, pakiety Light 4 300 zł, Media Sound 16 350 zł, Park Assist 5 790 zł, Seat (elektrycznie regulowane podparcie foteli i funkcja masażu) 6 100 zł, Versality Pro (elektrycznie składane siedzenia tylne i elektrycznie składane zagłówki) 5 100 zł, Winter (podgrzewane siedzenia przednie i podgrzewane dysze spryskiwaczy) 1 500 zł, Xenium (okno dachowe) 9 900 zł, system bezpieczeństwa Intellisafe Surrond 2690 zł, Komfort (zawieszenie pneumatyczne) 8 820 zł, Funkcjonalność (torba do przechowywania przewodu zasilającego, reflektory LED) 210 zł – cena wyszła na 419 750 zł. Sporo!
Volvo S90 T8 Twin Engine Plug-in Hybrid. Wnętrze

To już nasze kolejne spotkanie z Volvo S90, tym razem to hybryda typu Plug-in z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2.0 i jednostką elektryczną. Auto ma moc 303+87 KM, moment obrotowy 400+240 Nm i rozpędza się do 100km/h w 5,1 s.
Fot. Marcin Rejmer
Auto zbudowano na bazie płyty podłogowej SPA (Scalable Product Architecture), która wykorzystana została do stworzenia drugiej generacji modelu XC90. Samochód mierzy 4,96 m długości i zapewnia komfortową podróż dla kierowcy i wszystkich pasażerów. We wnętrzu panuje atmosfera luksusu i przytulności. Kokpit wykonano z wysokiej jakości tworzyw i solidnie spasowano. Przednie fotele są doskonale wyprofilowane i dobrze przytrzymują ciało w zakrętach oraz nie męczą kręgosłupa podczas długich podróży.