Volvo S70/V70 (1996 - 2000)

Karol Brodak
Fot. Volvo: Produkowany od 1996 r. Volvo S70, czyli sedan, nie był ulubionym modelem firmy. Z powodu braku nabywców produkcję przerwano w 2000 r.
Fot. Volvo: Produkowany od 1996 r. Volvo S70, czyli sedan, nie był ulubionym modelem firmy. Z powodu braku nabywców produkcję przerwano w 2000 r.
Udostępnij:
Nabywcy poszukujący dużego samochodu z nadwoziem kombi często wybierają Volvo. Dobrą opinią cieszył się model 850 zastąpiony w 1996 r. serią 70.

Nabywcy poszukujący dużego samochodu z nadwoziem kombi często wybierają Volvo. Dobrą opinią cieszył się model 850 - pierwszy Volvo z napędem na przednie koła. W 1996 r. wprowadzono na rynek jego następcę – modele serii 70.   

 

Fot. Volvo: Produkowany od 1996 r. Volvo S70, czyli sedan, nie był ulubionym modelem firmy. Z powodu braku nabywców produkcję przerwano w 2000 r.
Fot. Volvo: Produkowany od 1996 r. Volvo S70, czyli sedan, nie był ulubionym modelem firmy. Z powodu braku nabywców produkcję przerwano w 2000 r.

Seria 70 obejmowała sedan S70 i kombi V70. W gruncie rzeczy modele te pod względem technicznym były bardzo zbliżone do poprzednika, ale miały bardziej zaokrąglone nadwozie. Samochód w dalszym ciągu sprawiał wrażenie potężnego, solidnego Volvo.

 

Prawdziwe Volvo

 

Nabywcy chwalili obszerne i wygodne wnętrze, firma podkreślała swoje osiągnięcia w zakresie ochrony pasażerów 

Fot. Volvo: Solidny wygląd S70 miał zapewnić powodzenie – nie zapewnił. Konstrukcja nie była zbyt nowoczesna, a silniki benzynowe - paliwożerne.
Fot. Volvo: Solidny wygląd S70 miał zapewnić powodzenie – nie zapewnił. Konstrukcja nie była zbyt nowoczesna, a silniki benzynowe - paliwożerne.

w razie wypadku. Na naszym rynku pojazdy oferowano z 3 poduszkami powietrznymi: czołową dla kierowcy i dwiema bocznymi. Oryginalnym pomysłem było pozbawianie czołowej poduszki pasażera. Jak przystało na pojazd klasy wyższej, materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości. Tablica przyrządów jest czytelna. Mimo sporych wymiarów zewnętrznych bagażnik sedana miał objętość 470 l, a po złożeniu tylnej kanapy - 940 l. O dziwo bagażnik kombi był 

Fot. Volvo: Wnętrze S70 było obszerne i przyzwoicie wykonane.
Fot. Volvo: Wnętrze S70 było obszerne i przyzwoicie wykonane.

jeszcze mniejszy - 420 l, po złożeniu tylnej kanapy - 1580 l.

 

Silniki

 

Volvo S70/V70 oferowano z bogatą paletą 5-cylindrowych silników benzynowych: 2,0 l (126 KM), 2,5 l (144 KM), 2,4 l (170 KM), 2,3 l turbo (225 KM). Wysokoprężny, 5-cylindrowy 

Fot. Volvo: Zdecydowanie większym powodzeniem od sedana cieszył się kombi – V70.
Fot. Volvo: Zdecydowanie większym powodzeniem od sedana cieszył się kombi – V70.

silnik o pojemności 2,5 l (140 KM) kupowano od Audi. W 1997 r. wprowadzono do produkcji model V70 AWD z napędem na obie osie, wykorzystując sprzęgło wiskotyczne.

 

W 1999 r. zmodyfikowano ofertę silników, wycofując jednostki 2,5 l i 2,3 l. Na naszym rynku oferowano silniki : 2,0 (126 KM), 2,4 (144 KM), 2,4 l (170 KM), 2,4 l (193 KM), 2,4 T5 (240 KM) oraz diesel 2,5 TDI (140 KM). Silniki benzynowe charakteryzują się wysoką kulturą pracy, a godne polecenia są jednostki o mocy 144 i 170 KM. Silniki zużywają jednak sporo paliwa, w mieście nawet 14 l/100 km. Dotyczy to także najsłabszego silnika w palecie - o 

Fot. Volvo: Nabywcom nie przeszkadzał fakt, że w tym kombi o długości 4,7 m bagażnik miał pojemność zaledwie 420 l.
Fot. Volvo: Nabywcom nie przeszkadzał fakt, że w tym kombi o długości 4,7 m bagażnik miał pojemność zaledwie 420 l.

mocy 126 KM, który z pewnym trudem radzi sobie z ciężkim pojazdem. Głośno pracuje niemiecki silnik wysokoprężny TDI, który jednak jest dość oszczędny. Być może z powodu wysokich kosztów eksploatacji, modele z mocniejszymi silnikami charakteryzują się sporym spadkiem wartości.

 

Eksploatacja

 

Pojazdy serii 70 oferują przyzwoity komfort jazdy i mają dobre własności jezdne. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, których poprzeczne wahacze mocowane są do 

Fot. Volvo: Tablica przyrządów to wzór ergonomii.
Fot. Volvo: Tablica przyrządów to wzór ergonomii.

ramy pomocniczej; z tyłu – wielowahaczową oś z wzdłużnymi, poprzecznymi i skośnymi wahaczami. Zgodnie z przyjętymi założeniami wersja kombi zapewniała porównywalny komfort jazdy z sedanem. Klienci częściej wybierali jednak nadwozie kombi i firma zdecydowała się na wstrzymanie w 2000 r. produkcji sedana.

 

Volvo ma opinię auta solidnego, psują się jedynie drobiazgi, jak elektryczne podnośniki szyb, zamki tylnej klapy (w V70), stacyjka, urywają się sondy lambda. Przedwczesnemu zużyciu ulegają amortyzatory i sworznie wahaczy. Decydując się na Volvo, trzeba brać pod uwagę spore koszty eksploatacji, wynikające z dużego zużycia benzyny oraz kosztownych napraw w autoryzowanych warsztatach.  

 

Wady:

- paliwożerne silniki benzynowe,

- droga eksploatacja,

- mały bagażnik w wersji kombi

 

Zalety:

- przestronne wnętrze,

- wysoka jakość wykonania

 

Orientacyjne ceny w tys. zł

 

Rok produkcji1997199819992000
S 70 2,5

28,5 – 32,5

30,1 

 

 

S 70 2,4

33,9 – 39,9

35,1 - 41,7

35,9 – 48,6

39,0 – 55,3

V70 2,5 diesel

24,9 – 39,0

33,9 – 35,9

36,8 – 50,9

56,0 – 65,0

V70 2,4

33,9 –39,9

34,4 - 41,7

34,9 – 50,4

39,0 – 64,8

 

 

Orientacyjne ceny części w złotych

 

Reflektor główny

1450

Błotnik przedni

1100

Klocki hamulcowe

350

Kompletne sprzęgło

1500

Napęd rozrządu

380

 

Wybrane dane techniczne modelu z 1999 r.

  

typ silnika

benzynowy

benzynowy

wysokoprężny

liczba cylindrów/zaworów

R5/10

R5/10

R5/10

pojemność skokowa (cm3)

1984

2435

2461

moc (kW/KM/obr/min)

93/126/6250

106/144/5400

103/140/4000

maks. moment obrotowy (Nm/obr/min)

170/4800

206/3600

290/1900

czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

11,7

10,2

9,9

prędkość maksymalna (km/h)

195

205

200

zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

8,1/13,4

8,0/13,4

5,2/9,0

długość x szerokość x wysokość (cm)

472 x 176 x 140 (143)

objętość bagażnika (l)

470 (420)

 

w nawiasach dane dla wersji kombi

**więcej zdjęć Volvo V70 w

naszej galerii

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie