Stylistycznie wariant Polestar oprócz detali lakierowanych na czarno, obręczy kół, białych logotypów, nie różni się od zwykłego S60 z pakietem R-Design.

Moc 405 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 s., zawieszenie Ohlins, wzmocnione hamulce Brembo i smaczki stylistyczne. To krótka charakterystyka Volvo S60 T8 Polestar Engineered.
Fot. Mariusz Michalak
Najbardziej sportowy sedan w ofercie Volvo daje możliwość jazdy bez emisji spalin dzięki napędowi hybrydowemu T8 Twin Engine. Zdecydowano się na 2-litrowy silnik benzynowy w jego najmocniejszej odmianie, która dzięki turbosprężarce i sprężarce mechanicznej osiąga 318 KM. Jednostkę spalinową wspomaga zamontowany przy tylnej osi silnik elektryczny o mocy 87 KM. Hybrydowe Volvo S60 T8 Polestar Engineered łącznie oferuje 405 KM i 670 Nm, które stawiają Polestara pomiędzy Audi S4 a BMW M3.
- Hybryda, zmieniona przez Polestar, ma być nie tylko ekologiczna, ale także szybka. S60 T8 Polestar Engineered pokazuje, w którą stronę będą w ogóle szły w tej chwili samochody sportowe - powiedział Stanisław Dojs, PR Manager Volvo Car Poland.
Jak zapewnia producent, pojazd ma nisko położony środek ciężkości, więc auto stabilnie trzyma się drogi nawet podczas szybkiej jazdy. O komfort dbają także sztywne amortyzatory marki Ohlins. Hamulce mają aż sześć tłoczków i tarcze o średnicy 371 mm, a wzrok przyciągają złote zaciski.
Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że kierowca sam może usztywnić pracę zawieszenia. W tym celu trzeba podnieść pokrywę silnika i wybrać jedno z 22 położeń zaworu umieszczonego na górze amortyzatorów.
Do Polski trafi tylko kilka sztuk auta. Ceny Volvo S60 T8 Polestar Engineered zaczynają się od 290 tys. zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Polska coraz bardziej rowerowa