Volvo S60 T5

Piotr Robakowski
Szwedzka błyskawica.

Volvo od lat słynie z produkcji luksusowych limuzyn, wyposażonych w silniki o znacznych mocach. Podobnie jest w przypadku opisywanego modelu - pod maską znajduję się bowiem silnik T5 o mocy 250 KM.

Volvo S60 T5

Samochód opracowany został na płycie podłogowej, która znalazła swoje zastosowanie m.in. w modelach S80 i V70. W tym przypadku konstruktorzy zmniejszyli przednie i tylne zwisy nadwozia uzyskując zwarta budowę i drapieżny wygląd.

Nadwozie
Wizualnie nowy model S60 nawiązuje do innych limuzyn tego szwedzkiego koncernu. Podobna jest przednia część auta, przetłoczenia na boku i prawie identyczna do modelu S80 stylistyka tylnej części nadwozia. Mimo wszystko patrząc na pojazd pod niewielkim kątem z przodu widać również nawiązanie do sportowego auta C70. Nisko opadająca linia dachu, niczym w modelu coupe sugeruje, że wewnątrz jest mało miejsca, zwłaszcza na tylnym siedzeniu. Dopiero po zajęciu miejsc okazuje się, że siedzi się tak samo wygodnie jak w większych samochodach. Opadająca linia dachu powoduje jednak, że wsiadanie do S60 jest nieco bardziej kłopotliwe. Bagażnik mieści 425 l bagażu, zaledwie 15 litrów mniej niż w wyraźnie przecież większym modelu S80. Nowy model Volvo konkuruje na rynku m.in. z BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesem klasy C.

**CZYTAJ TAKŻE

Szwedzka stal, czyli Volvo S60
Volvo S60 2,5 T AWD Optima

**

Wnętrze
W modelu S60 dobrze poczują się kierowcy, którzy mieli już okazję jeździć V70 czy S80. Deska rozdzielcza jest niemal identyczna. Zachowano również wysokiej jakości materiały wykończeniowe i kolorystykę - może te unifikacje są nawet zbyt mocne. Nic w czasie jazdy nie skrzypi, także wygłuszenie wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie. W testowym modelu znalazła się aluminiowa osłona lewarka zmiany biegów o nazwie spaceball, ładny drobiazg, choć szkoda, że częściowo wykonany z tworzywa sztucznego - aluminium dodałoby prestiżu.

Pod maską
Do wyboru są wyłącznie pięciocylindrowe silniki benzynowe, o pojemności od 2,0 do 2,4 l i mocy od 140 do 250 KM. Wszystkie te jednostki znajdziemy w znanym także z polskich dróg Volvo V70. Do redakcyjnego testu wybraliśmy najmocniejszą odmianę silnikową, oznaczoną T5. Auto z manualna skrzynią przekładniową jest bardzo dynamiczne. Potwierdzeniem tego są osiągane przyspieszenia - od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Moc przenoszona jest tylko na przednią oś, przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu sporo pracy ma więc system kontroli trakcji. Trzeba przyznać, że wywiązuje się z powierzonych mu zadań doskonale. Innym plusem jest dobrze dobrane zawieszenie - gwarantujące nie tylko bezpieczne podróżowanie przy wyższych prędkościach, ale również komfort.

Podsumowanie
Można nawet stwierdzić, że Volvo S60 przy zwartej budowie i komforcie jazdy jest idealnym samochodem z oferty Volvo. Większy od modeli S/V40 (osoby wysokie mogą bowiem narzekać na brak miejsca) i mniejszy, ale tylko z zewnątrz od luksusowej już limuzyny S80. Dodatkowo plusem jest uplasowana na rozsądnym poziomie cena. Flagowy model serii S60 jest bardzo bogato wyposażony i ma doskonałe osiągi.

**więcej zdjęć Volvo S60 w

naszej galerii

**

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie