Nowe testy IIHS różni od Euro NCAP rodzaj uderzenia. W teście przeprowadzonym przez amerykański instytut auto uderza w

sztywną barierę z prędkością 64 km/h, tylko ¼ przodu samochodu. Z kolei w Euro NCAP 40% przodu auta uderza w barierę odkształcalną. Ta 15-procentowa różnica diametralnie wpływa na wyniki testów zderzeniowych.
W nowym teście IIHS, tylko Volvo S60 oraz Acura TL, niedostępna na polskim rynku zostały dobrze ocenione i otrzymały najwyższy wynik pod kątem zachowania jednolitej struktury auta. To przełożyło się również na zestawienie sumaryczne, w którym Volvo otrzymało najlepszą notę – „Good”.
Niemieccy konkurenci Volvo nie wypadli już tak dobrze. Zarówno Audi A4, jak i Mercedes klasy C nie zaliczyły testu, co oznacza, że nie zapewniają odpowiedniej ochrony dla kierowcy i pasażerów. Oba modele otrzymały notę – „Poor”. Nieco lepiej wypadło BMW serii 3, które zapewnia marginalną ochronę osób znajdujących się w środku auta. Całkowita nota tego samochodu to – „Marginal”.
Wyniki nowych testów IIHS potwierdziły, że nasze auta świetnie wypadają zarówno w standardowych testach Euro NCAP, jak i w każdy innych próbach zderzeniowych. To kolejny dowód na to, że samochody Volvo zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?