
Dzięki takiemu rozwiązaniu Szwedom udało się zachować tak samo niski poziom spalania i emisji CO2, jak w przypadku modeli DRIVe z manualną skrzynią biegów.
Jak podaje producent, zużycie paliwa w Volvo S60 z silnikiem 1.6 D, określanym D2, i automatyczną skrzynią biegów Powershift wynosi 4,3 l /100 km. Przekłada się to na emisję CO2 na poziomie 114 g/km. W przypadku modeli V60, V70 i S80 z tym samym silnikiem i skrzynią biegów, spalanie wynosi 4,5 l /100 km, a emisja CO2 tylko 119 g /km.
Niskie spalanie i poziom emisji CO2 to - według Volvo - zasługa szeregu udoskonaleń technicznych wprowadzonych przez Volvo Car Corporation, m.in.: obniżenie tarcia pomiędzy elementami skrzyni biegów, zmodyfikowanie oprogramowania silnika i przekładni, wyłączanie silnika Diesla poprzez system start/stop przy prędkości poniżej 5 km/h, optymalizacja wszystkich systemów elektrycznych samochodu pod kątem obniżenia zużycia energii.
Nowością w Volvo jest również udoskonalenie silników benzynowych. Szwedzkim konstruktorom udało się obniżyć emisję CO2 przez turbodoładowany silnik benzynowy T3 o pojemności 1,6 l z manualną skrzynią biegów do poziomu 139 g/km.
Dzięki optymalizacji dostępnego w modelach Volvo S60 i V60 czterocylindrowego silnika T3 o pojemności 1,6 l (150 KM) udało się obniżyć spalanie do 5,8 l /100 km w modelu S60 i zredukować emisję CO2 do poziomu 135 g/km. Dla Volvo S60 z silnikiem T3, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i automatyczną skrzynią Powershift wartości te wynoszą, odpowiednio, 7,1 l/100 km i 164 g/km.
Wojciech Frelichowski
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Straż Graniczna reaguje na publikację "Gazety Wyborczej". "Niebezpieczna narracja"
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!
- Oświadczenie Orlenu ws. rzekomego braku paliwa. Koncern odpowiada na ataki
- Unia szykuje się do wielkiej reformy. „Najgorszy możliwy dla Polski scenariusz”