Volvo nr 1. w badaniu satysfakcji dealerów samochodowych

(ip)
Volvo Auto Polska trzeci raz z rzędu, zwyciężyło w szóstej edycji Niezależnego badania satysfakcji dealerów samochodowych. Badanie to powstaje na bazie ankiet wypełnianych przez dealerów aut różnych marek, którzy oceniają swoją współpracę z importerem. W raporcie oceniana była atrakcyjność oferty modelowej, skuteczność działań marketingowych, poziom rentowności, a także całokształt współpracy z importerami.

Tegoroczne badanie przeprowadzono w okresie od 1 marca do 30 kwietnia br. Uzyskano łącznie 389 ankiet od dealerów 26 różnych marek. W badaniu nie uwzględniono marek, których liczba dealerów jest mniejsza niż 10 oraz marek niszowych.

Fot: Volvo
Fot: Volvo

Patronem badania był Związek Dealerów Samochodów oraz Polska Izba Motoryzacji. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę DCG Dealer Consulting pod patronatem merytorycznym firmy doradczej Ernst&Young. Wzięto w nim pod uwagę 26 marek samochodów osobowych.

Importerem, który uzyskał najlepsze oceny od własnych dealerów, została firma Volvo Auto Polska. Jest to czwarte zwycięstwo tej marki w sześcioletniej historii badania, a jednocześnie trzecie trofeum zdobyte rok po roku. Na drugim miejscu uplasowała się marka Alfa Romeo, a na trzecim – Mercedes.

Na najwyższą ocenę generalną, złożyło się wiele elementów pośrednich. Volvo uzyskało najwyższe noty w następujących kategoriach: ocena systemu dystrybucji, ocena programów marketingowych prowadzanych przez importera, ocena stopnia zainteresowania importera opiniami dealera, ocena menedżerów pracujących u importera, ocena szkoleń ze sprzedaży. Dealerzy wysoko ocenili Volvo także w kategorii jakości produktów finansujących zakup

Fot: Volvo
Fot: Volvo

samochodu, gotowości pomocy ze strony importera oraz etyki działalności biznesowej importera. Ciekawostką jest to, że wszyscy ankietowani prowadzący obecnie salony Volvo ponownie zdecydowaliby się na współpracę z tą marką. Tylko jedna marka oprócz Volvo może się tym pochwalić.

"Aby być marką premium, nie wystarczy zaoferować produkty dobrej jakości. Całe otoczenie biznesowe musi być dostosowane do poziomu naszych samochodów: od obsługi klienta po doskonałe relacje z dealerami, którzy są naszymi najbliższymi partnerami w biznesie. Otrzymana nagroda stanowi dowód, że jesteśmy w tym obszarze bardzo konsekwentni. Przy zachowaniu modelu pracy z dealerami, opartego na wzajemnym zaufaniu, łatwiej jest osiągać ambitne cele sprzedaży, jakie sobie stawiamy. Jeszcze raz dziękuję wszystkim osobom, które tak pozytywnie nas oceniły" – powiedział Arkadiusz Nowiński – prezes Volvo Auto Polska.

 Klasyfikacja generalna Top15:

PozycjaMarkaLiczba punktów
1 (0)Volvo4,10
2 (+1)Alfa Romeo3,97
3 (-1)Mercedes3,89
4 (+4)Toyota3,87
5 (-1)Mazda3,79
6 (+11)Subaru3,77
7 (-1)Chevrolet3,70
8 (-3)Ford3,68
9 (+7)Skoda3,68
10 (+2)Suzuki3,59
11 (+7)Kia3,57
12 (-3)Fiat3,56
13 (+11)Volkswagen3,52
14 (-3)Opel3,37
15 (0)Renault3,33
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty