Tegoroczne badanie przeprowadzono w okresie od 1 marca do 30 kwietnia br. Uzyskano łącznie 389 ankiet od dealerów 26 różnych marek. W badaniu nie uwzględniono marek, których liczba dealerów jest mniejsza niż 10 oraz marek niszowych.
Patronem badania był Związek Dealerów Samochodów oraz Polska Izba Motoryzacji. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę DCG Dealer Consulting pod patronatem merytorycznym firmy doradczej Ernst&Young. Wzięto w nim pod uwagę 26 marek samochodów osobowych.
Importerem, który uzyskał najlepsze oceny od własnych dealerów, została firma Volvo Auto Polska. Jest to czwarte zwycięstwo tej marki w sześcioletniej historii badania, a jednocześnie trzecie trofeum zdobyte rok po roku. Na drugim miejscu uplasowała się marka Alfa Romeo, a na trzecim – Mercedes.
Na najwyższą ocenę generalną, złożyło się wiele elementów pośrednich. Volvo uzyskało najwyższe noty w następujących kategoriach: ocena systemu dystrybucji, ocena programów marketingowych prowadzanych przez importera, ocena stopnia zainteresowania importera opiniami dealera, ocena menedżerów pracujących u importera, ocena szkoleń ze sprzedaży. Dealerzy wysoko ocenili Volvo także w kategorii jakości produktów finansujących zakup
samochodu, gotowości pomocy ze strony importera oraz etyki działalności biznesowej importera. Ciekawostką jest to, że wszyscy ankietowani prowadzący obecnie salony Volvo ponownie zdecydowaliby się na współpracę z tą marką. Tylko jedna marka oprócz Volvo może się tym pochwalić.
"Aby być marką premium, nie wystarczy zaoferować produkty dobrej jakości. Całe otoczenie biznesowe musi być dostosowane do poziomu naszych samochodów: od obsługi klienta po doskonałe relacje z dealerami, którzy są naszymi najbliższymi partnerami w biznesie. Otrzymana nagroda stanowi dowód, że jesteśmy w tym obszarze bardzo konsekwentni. Przy zachowaniu modelu pracy z dealerami, opartego na wzajemnym zaufaniu, łatwiej jest osiągać ambitne cele sprzedaży, jakie sobie stawiamy. Jeszcze raz dziękuję wszystkim osobom, które tak pozytywnie nas oceniły" – powiedział Arkadiusz Nowiński – prezes Volvo Auto Polska.
Klasyfikacja generalna Top15:
Pozycja | Marka | Liczba punktów |
1 (0) | Volvo | 4,10 |
2 (+1) | Alfa Romeo | 3,97 |
3 (-1) | Mercedes | 3,89 |
4 (+4) | Toyota | 3,87 |
5 (-1) | Mazda | 3,79 |
6 (+11) | Subaru | 3,77 |
7 (-1) | Chevrolet | 3,70 |
8 (-3) | Ford | 3,68 |
9 (+7) | Skoda | 3,68 |
10 (+2) | Suzuki | 3,59 |
11 (+7) | Kia | 3,57 |
12 (-3) | Fiat | 3,56 |
13 (+11) | Volkswagen | 3,52 |
14 (-3) | Opel | 3,37 |
15 (0) | Renault | 3,33 |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?