Volvo. Ile aut zarejestrowano w Polsce w 2015 roku?

(ip)
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Pod względem sprzedaży, ubiegły rok był dla Volvo Car Poland rekordowy. Firmie udało się poprawić wynik w odniesieniu do 2014 roku, kiedy to rynek zwyżkował także dzięki czasowej sprzedaży aut z tzw. kratką.

Fot. Volvo
Fot. Volvo

Rekordziści w swoich kategoriach

W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 6821 nowych Volvo, czyli niemal o tysiąc więcej niż przed rokiem, co oznacza wzrost o 16,8%. Jest to także najwyższy wynik szwedzkiej marki, która działa w naszym kraju od ponad dwudziestu lat. Największym zainteresowaniem cieszył się średniej wielkości SUV- XC60, który znalazł 2859 nabywców. To kolejny rok, w którym jest to najczęściej wybierany model segmentu premium w Polsce. Drugim pod względem popularności był model V40/V40 Cross Country, który zanotował 1635 rejestracji. To z kolei najpopularniejszy samochód kompaktowy segmentu premium. Na trzecim miejscu znalazł się najdroższy model w ofercie: XC90. Mimo, że trafił do salonów w połowie roku od razu stał się wiceliderem swojego segmentu. W ciągu sześciu miesięcy zarejestrowano 712 tych samochodów. Na kolejnych miejscach, biorąc pod uwagę liczbę rejestracji, znalazły się kolejno XC70 (471), V60 (385), S60 (364), S80 (286 ) i V70 (109). Te dwa ostatnie modele już za kilka miesięcy zostaną zastąpione przez S90 i V90.

Dobry rok 2015

Nowe modele Volvo całkowicie zmieniają proporcję sprzedawanych modeli. Dotąd największą popularnością cieszyły się samochody serii 60 i 40. Teraz wzrasta zapotrzebowanie na największe i najdroższe auta, w tym XC90. W 2016 roku ta zmiana będzie jeszcze bardziej widoczna, gdy do sprzedaży wejdą dwa kolejne, duże modele: S90 i V90. Tym samym wzrasta średnia cena sprzedawanego Volvo. Wzrosły także obroty działu części i akcesoriów o 7,1% w porównaniu do wcześniejszego roku. Udział marki Volvo w segmencie premium wyniósł 21%.

Pół miliona Volvo

Volvo zwyżkuje nie tylko w Polsce. W ubiegłym roku na całym świecie znalazło sprzedano 503 127 samochodów tej marki, czyli najwięcej w niemal 90-letniej historii firmy. Najbardziej spektakularnymi wzrostami może pochwalić się oddział amerykański (+24,3%) oraz oddział szwedzki (+16%). W pozostałych krajach Europy Zachodniej wzrost sprzedaży wyniósł 8,7%. W Chinach marka obroniła wynik z zeszłego roku. Wzrost sprzedaży na całym świecie (2015 vs. 2014) wyniósł 8%. Polski oddział ze wzrostem wynoszącym ponad 16% plasuje się znacznie powyżej średniej.

Perspektywy na kolejny rok

- Sprzedaż aut segmentu premium rośnie szybciej niż cały rynek samochodów osobowych w Polsce. Aby zachować tę dynamikę wzrostu i pobić kolejny rekord sprzedaży przygotowujemy już kolejne działania. Wprowadzimy na rynek dwa duże modele: prestiżowego sedana S90 i największe na rynku kombi V90. Kompaktowe V40 przejdzie face-lifting, będziemy też wspierać sprzedaż naszego bestsellera – XC60. Chcemy, aby model XC90 był najlepiej sprzedającym się dużym SUV-em w Polsce, w czym udział będzie miała także jego hybrydowa odmiana T8 o mocy ponad 400 KM. Aby zdynamizować sprzedaż uruchomiliśmy program leasingu operacyjnego, który umożliwia korzystanie z auta w oparciu o stałą, niewielką ratę. Te produkt finansowy może obejmować także pakiet serwisowy. To niezbędny element walki o nowych klientów – powiedział Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty