Volvo ACC 2 Cross Country

Krzysztof Franek
Z rodziny cross country - studyjny model ACC 2 jest pomyślany głównie dla poszukiwaczy zimowych przygód.

Jest to wyczynowy pojazd sportowo-rekreacyjny z zastosowaniem najnowszej techniki informatycznej.Wybrzuszenia karoserii wokół kół pozwoliły na poszerzenie ich rozstawu i zwiększenie stateczności pojazdu. Na 18-calowych obręczach zamontowano kolcowane opony Michelina, odporne na przebicie, pozwalające kierowcy zachować panowanie nad pojazdem także w przypadku nagłej utraty ciśnienia w oponie. Reflektory połączono z GPS, dzięki czemu mogą automatycznie przystosowywać charakterystykę świecenia do ruchu lewo- lub prawostronnego.
Wnętrze ACC 2 łączy zimne powierzchnie, ciepłe materiały i pomysłową funkcjonalność. Zastosowano układ siedzeń 2+2, zaś nowa konstrukcja foteli to jedna z charakterystycznych cech auta. Ich cienki kontur przypomina drewniane krzesła i fotele samochodów wyścigowych; stały jest kąt poduszki siedzenia obciągniętej naturalną skórą. Oparcia tylnych foteli można opuścić do przodu, tworząc płaską oraz pojemną przestrzeń bagażową.
Ciepłe wełniane dywaniki są wodoodporne i mimo to przyjemne w dotyku. Konsola środkowa emituje pomarańczowe światło. W tym kolorze są też wszystkie wyłączniki dotykowe, klamki i elementy dotyczące bezpieczeństwa. Poduszkę powietrzną w kierownicy widać przez matowe szkło, podobnie jak zestaw pierwszej pomocy i skrzynkę narzędziową w drzwiach.
Konsolę środkową nazwano "strefą użyteczną", bowiem mieści wiele urządzeń najnowszej techniki, m.in. osobisty asystent cyfrowy PDA, aparat fotograficzny, cyfrową kamerę wideo. Przenośny PDA wyposażony jest w telefon i układ GPS On, z którego można też korzystać po opuszczeniu samochodu. GPRS (General Pocket Radio Service) daje możliwość wysyłania i odbierania informacji. Po bezpiecznym powrocie do auta podłączona kamera wideo pozwala obejrzeć na monitorze przebyte przygody. W "strefie użytecznej" znajdują się również odtwarzacze MP3 i DVD, termos na gorące napoje, cztery szklanki i... pomarańczowe okulary przeciwsłoneczne.
Auto napędzane jest 5-cylindrowym silnikiem volvo o pojemności 2.435 ccm, który osiąga moc 300 KM i moment obrotowy co najmniej 400 Nm. Jest on sprzężony z półautomatyczną, 4-wałkową skrzynią biegów. Przyciski biegów "w górę" i "w dół" wbudowano w kierownicę, a biegu wstecznego w konsolę środkową. Zastosowano, jak w poprzednim modelu, zasadę cztery C, oznaczającą podwozie o regulacji ciągłej. ACC 2 wyposażono w elektronicznie sterowany układ napędu na wszystkie koła - AWD.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie