Volvo ACC 2 Cross Country

Krzysztof Franek
Z rodziny cross country - studyjny model ACC 2 jest pomyślany głównie dla poszukiwaczy zimowych przygód.

Jest to wyczynowy pojazd sportowo-rekreacyjny z zastosowaniem najnowszej techniki informatycznej.Wybrzuszenia karoserii wokół kół pozwoliły na poszerzenie ich rozstawu i zwiększenie stateczności pojazdu. Na 18-calowych obręczach zamontowano kolcowane opony Michelina, odporne na przebicie, pozwalające kierowcy zachować panowanie nad pojazdem także w przypadku nagłej utraty ciśnienia w oponie. Reflektory połączono z GPS, dzięki czemu mogą automatycznie przystosowywać charakterystykę świecenia do ruchu lewo- lub prawostronnego.
Wnętrze ACC 2 łączy zimne powierzchnie, ciepłe materiały i pomysłową funkcjonalność. Zastosowano układ siedzeń 2+2, zaś nowa konstrukcja foteli to jedna z charakterystycznych cech auta. Ich cienki kontur przypomina drewniane krzesła i fotele samochodów wyścigowych; stały jest kąt poduszki siedzenia obciągniętej naturalną skórą. Oparcia tylnych foteli można opuścić do przodu, tworząc płaską oraz pojemną przestrzeń bagażową.
Ciepłe wełniane dywaniki są wodoodporne i mimo to przyjemne w dotyku. Konsola środkowa emituje pomarańczowe światło. W tym kolorze są też wszystkie wyłączniki dotykowe, klamki i elementy dotyczące bezpieczeństwa. Poduszkę powietrzną w kierownicy widać przez matowe szkło, podobnie jak zestaw pierwszej pomocy i skrzynkę narzędziową w drzwiach.
Konsolę środkową nazwano "strefą użyteczną", bowiem mieści wiele urządzeń najnowszej techniki, m.in. osobisty asystent cyfrowy PDA, aparat fotograficzny, cyfrową kamerę wideo. Przenośny PDA wyposażony jest w telefon i układ GPS On, z którego można też korzystać po opuszczeniu samochodu. GPRS (General Pocket Radio Service) daje możliwość wysyłania i odbierania informacji. Po bezpiecznym powrocie do auta podłączona kamera wideo pozwala obejrzeć na monitorze przebyte przygody. W "strefie użytecznej" znajdują się również odtwarzacze MP3 i DVD, termos na gorące napoje, cztery szklanki i... pomarańczowe okulary przeciwsłoneczne.
Auto napędzane jest 5-cylindrowym silnikiem volvo o pojemności 2.435 ccm, który osiąga moc 300 KM i moment obrotowy co najmniej 400 Nm. Jest on sprzężony z półautomatyczną, 4-wałkową skrzynią biegów. Przyciski biegów "w górę" i "w dół" wbudowano w kierownicę, a biegu wstecznego w konsolę środkową. Zastosowano, jak w poprzednim modelu, zasadę cztery C, oznaczającą podwozie o regulacji ciągłej. ACC 2 wyposażono w elektronicznie sterowany układ napędu na wszystkie koła - AWD.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty