Volskwagen Polo

PRO
Już od lat VW Polo jest najpopularniejszym samochodem segmentu B na niemieckim rynku. Podobnie jak w przypadku innych pojazdów tej marki, także w Polo klienci ceną dobre wykonanie, niezawodność i wszechstronność.

Polo z kufrem
Kilka tygodni temu firma zaprezentowała model czterodrzwiowy z wyraźnie ukształtowanym bagażnikiem. Przeznaczony dla rodziny pojazd ma nadwozie o długości 4,18 metra. Wydłużone o 28 cm nadwozie (w porównaniu z wersją hatchback) zyskało na obszerności w tylnej części przedziału pasażerskiego - odczują to pasażerowie tylnej kanapy. Konsekwencja zmian jest także powiększony do 432 litrów przedział bagażowy. Polo Limousine dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia (Basis i Comfortline) i czterema jednostkami napędowymi. Najsłabsza benzynowa wersja wykorzystuje silnik 1,4 l o mocy 75 KM, który na życzenie współpracuje także z automatyczną przekładnią.
Dalej jest silnik 1,4 l (100 KM) i dwie wysokoprężne jednostki napędowe - 1,9 SDI (64 KM) i 1,4 TDI (75 KM). W standardzie znajdziemy centralny zamek, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, kolumnę kierownicy z regulacją wysokości, ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne.
Zwariowany maluch
VW coraz odważniej odkrywa segmenty, w których nie był obecny. Nie dziwi zatem fakt, prezentowany model Polo Fun. Nowoczesną stylistykę podkreśla kolor lakieru "Limette", przy czym cały dolny zarys nadwozia utrzymany jest w kontrastowej, ciemno matowej kolorystyce. Charakteru nadają także powiększone zderzaki i podniesione o 20 milimetrów nadwoziem. Dzięki temu Polo FUN przypomina swoim wyglądem samochód terenowy, który dodatkowo osadzono na 17-calowych obręczach z aluminium. Polo FUN oferowane jest z siedmioma jednostkami napędowymi - 1,2 l (55 KM lub 64 KM). Znajdziemy także czterocylindrowe jednostki o pojemności 1,4 l (mocy 75 KM lub 100 KM). Jest także silnik z układem FSI o mocy 86 KM. Gamę uzupełniają wysokoprężne silniki - trzycylindrowy 1,4 TDI (75 KM) i czterocylindrowy 1,9 TDI 100 KM.
Sportowy duch Polo
Ostatnia nowością w ofercie jest sportowa wersja Polo GT z silnikiem diesla o pojemności 1.9 litra i mocy 130 KM. Ta spotykana w znacznie większych modelach VW i Audi jednostka napędowa rozpędza lekkie Polo do "setki" w czasie niewiele ponad 9 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 206 km/h. Na uwagę zasługuje wysoki, bo wynoszący 310 Nm moment obrotowy, dostępny już od 1900 obr./min. Dobre osiągi w tym przypadku nie idą w parze z dużym zużyciem paliwa - Polo GT spala średnio 5 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Z zewnątrz pojazd wyróżnia się 16-calowymi obręczami kół. Wewnątrz znajdziemy sportowe fotele pokryte specjalnymi tkaninami, skórzaną kierownicę. Pojazd pojawi się w sprzedaży przed końcem tego roku. W przyszłym gamę Polo GT poszerzą silniki 1,4 (75 KM), 1.4 FSI (86 KM i 100 KM), a także dwa kolejne diesle o mocy 75 KM i 100 KM.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie