Volkswagen Touran

Piotr Robakowski
W oczekiwaniu na zmianę modelu Golf, niemiecki producent rozpoczyna promocję kompaktowego auta rodzinnego dla pięciu lub siedmiu osób - Tourana.

Dwie wersje
Auto już na pierwszy rzut oka jednoznacznie kojarzy się z innymi pojazdami
tej marki. Statyczna linia nadwozia, łączy w sobie szukany przez klientów
tej marki spokój i nowoczesność - chcąc przyciągnąć nową grupę odbiorców.
Już przy zakupie musimy się zdecydować na auto pięcio- lub siedmioosobowe.
Dziwi ten fakt, ale są - jak tłumaczy producent - klienci szukający auta
o nietypowym wyglądzie, którym wystarczy wnętrze z pięcioma miejscami siedzącymi.

Decyzja o wyborze jest o tyle ważna, że występują drobne różnice konstrukcyjne.
Siedmioosobowa wersja posiada wzmocnioną płytę podłogową w tylnej części,
na której zabudowano dwa dodatkowe fotele. Możemy je, podobnie jak w Oplu
Zafira, złożyć i wówczas otrzymujemy płaską podłogę przedziału ładunkowego.
Zagłówki chowamy w specjalnej skrytce tuż za progiem bagażnika. Wnętrze
zachowuje stylistykę do których przyzwyczaił nas niemiecki producent -
czysta w formie i przejrzysta tablica przyrządów, prosty (choć zmieniony
wizualnie) system sterujący nawiewem i klimatyzacją, seryjnie montowane
i zintegrowane z tablicą radio. Na pewno nie będziemy narzekać na brak
miejsca na nogi i nad głowami. Wyjątkiem są osoby zajmujące miejsca w trzecim
rzędzie siedzeń - służą one do przewozu osób tylko na krótkich dystansach
lub dzieci. Przedział bagażowy w pięciomiejscowej wersji liczy 695 litrów,
podczas gdy siedmiomiejscowa 121 litrów. Wewnątrz znajdziemy także prawie
40 schowków.
Komfort i bezpieczeństwo
Wyższa zabudowa nadwozia wymusza także wyższą pozycję za kierownicą.
Docenią ją kierowcy, dla których ważnym elementem jazdy jest dobra widoczność
nie tylko do przodu, ale także na boki auta. VW Touran ma dobrze dobrane
do swojego przeznaczenia zawieszenie o nieco twardej charakterystyce. Przy
trzech osobach i bagażu staje się nieco miękki, ale wciąż oferuje nie tylko
pewne trzymanie, ale także komfortowe resorowanie podczas jazdy po bruku.
W wyposażeniu seryjnym znajdziemy także regulację wysokości fotela i regulowaną
w dwóch płaszczyznach kolumnę kierowniczą, przednie i boczne poduszki powietrzne,
a także kurtyny boczne obejmujące swoim działaniem pierwszy i drugi rząd
siedzeń. W serii znajdują się także systemy - ESP, ABS, EDS i ASR. Tym
bardziej dziwi fakt, że trzeba dopłacić za roletę zakrywającą przedział
bagażowy.
Silniki
W gamie znajdziemy trzy silniki benzynowe - 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115
KM) i 2.0 FSI (150 KM) - który pojawi się na rynku za kilka miesięcy. Zmiany
są także w silnikach wysokoprężnych - poza znaną jednostką 1.9 TDI o mocy
100 KM, oferowany jest nowoczesny silnik 2.0 TDI o mocy 136 KM z pompowtryskiwaczami
i czterema zaworami na cylinder. Najtańsza wersja VW Touran 1.6 to wydatek
69.390 złotych. Model 1.6 FSI kosztuje 72.390, a najdroższy z silnikiem
2.0 TDI w wyposażeniu Highline - 101.490 złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty