Volkswagen Tiguan. W Polsce od 97 980 zł

(mm/ip)
W chwili debiutu popularny SUV drugiej generacji jest oferowany z aż sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru – 3 benzynowymi i 3 turbodieslami. Ceny nowego Tiguana zaczynają się od 97 980 zł za model z napędem na przednie koła i 125-konnym silnikiem 1.4 TSI pod maską / Fot. Volkswagen
W chwili debiutu popularny SUV drugiej generacji jest oferowany z aż sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru – 3 benzynowymi i 3 turbodieslami. Ceny nowego Tiguana zaczynają się od 97 980 zł za model z napędem na przednie koła i 125-konnym silnikiem 1.4 TSI pod maską / Fot. Volkswagen
Udostępnij:
Pięć miesięcy po światowej premierze podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej (IAA) we Frankfurcie Volkswagen wprowadza do sprzedaży nowego Tiguana. W chwili debiutu popularny SUV drugiej generacji jest oferowany z sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru – 3 benzynowymi i 3 turbodieslami. Ceny nowego Tiguana zaczynają się od 97 980 zł za model z napędem na przednie koła i 125-konnym silnikiem 1.4 TSI pod maską.
W chwili debiutu popularny SUV drugiej generacji jest oferowany z aż sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru – 3 benzynowymi i 3 turbodieslami. Ceny
W chwili debiutu popularny SUV drugiej generacji jest oferowany z aż sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru – 3 benzynowymi i 3 turbodieslami. Ceny nowego Tiguana zaczynają się od 97 980 zł za model z napędem na przednie koła i 125-konnym silnikiem 1.4 TSI pod maską.

Od początku sprzedaży nowego Tiguana nabywcy mają do wyboru aż 6 jednostek napędowych o mocy od 115 KM do 190 KM. Do wyboru są silniki:

 -1.4 TSI 125 KM (skrzynia manualna, 6-biegowa): ceny od 97 980 zł (silnik dostępny tylko w wersji wyposażenia Trendline),
- 1.4 TSI 150 KM (M6): od 102 080 zł,
- 1.4 TSI 150 KM (DSG-6): od 120 580 zł,
- 2.0 TSI 180 KM (DSG-7): od 149 780 zł (tylko wersja Highline).- 2.0 TDI 115 KM (M6): od 105 380 zł
- 2.0 TDI 150 KM (M6): od 113 980 zł
- 2.0 TDI 150 KM (DSG-7): od 132 480 zł (tylko wersja Comfortline).
- 2.0 TDI 190 KM (DSG-7): od 162 980 zł (tylko wersja Highline).

Wszystkie jednostki napędowe nowego Tiguana spełniają normę emisji spalin Euro 6. W przyszłości oferta zostanie poszerzona o silniki 2.0 TSI o mocy 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 240 KM.

Aktualnie w napęd na cztery koła 4MOTION mogą być wyposażone wersje napędzane silnikiem benzynowym 2.0 TSI (180 KM) oraz mocniejszymi odmianami silnika 2.0 TDI (150 KM i 190 KM). W nowym Tiguanie po raz pierwszy zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie przeniesienia napędu na cztery koła dopasowuje do wybranego trybu jazdy – onroad, offroad, snow lub offroad individual. Nowy Tiguan jest zdolny pociągnąć przyczepę o masie własnej wynoszącej nawet 2,5 tony.

Platforma MQB 

Nowy Tiguan został zbudowany w oparciu o elementy modułowej platformy konstrukcyjnej MQB. Dzięki temu, w porównaniu z poprzednim modelem, nowy Tiguan cechuje się niższą masą własną i przestronniejszym wnętrzem oraz większym bagażnikiem, którego pojemność wzrosła do 615 litrów (145 litrów więcej). Ponadto, nowy kompaktowy SUV Volkswagena wyróżnia się lepszymi proporcjami nadwozia, (jest dłuższy, szerszy i niższy), które sprawiają, że samochód wygląda teraz bardziej dynamicznie. Dopasowanie wnętrza nowego Tiguana do chwilowych potrzeb transportowych ułatwia oferowana seryjnie przesuwana tylna kanapa, której położenie można regulować w zakresie 18 cm. Asymetrycznie dzielone oparcie tylnej kanapy jest przy tym wyposażone w regulację kąta pochylenia.

Wyposażenie seryjne

W chwili debiutu popularny SUV drugiej generacji jest oferowany z aż sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru – 3 benzynowymi i 3 turbodieslami. Ceny
W chwili debiutu popularny SUV drugiej generacji jest oferowany z aż sześcioma jednostkami napędowymi do wyboru – 3 benzynowymi i 3 turbodieslami. Ceny nowego Tiguana zaczynają się od 97 980 zł za model z napędem na przednie koła i 125-konnym silnikiem 1.4 TSI pod maską.

Standardem są między innymi systemy – monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania „City”, utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, wykrywania zmęczenie kierowcy, sygnalizowania o spadku ciśnienia powietrza w oponach, siedem poduszek powietrznych (czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe i kolanowa po stronie kierowcy) oraz system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy z przyczepą. Seryjne są także klimatyzacja, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu.

W momencie wprowadzenia modelu na rynek bezpłatnie oferowany jest Pakiet Premium, który zawiera m.in. reflektory LED (światła dzienne, mijania i drogowe), system radiowy Composition Media z dotykowym ekranem o przekątnej ośmiu cali z ośmioma głośnikami (w wersji highline system nawigacji Discover Media) oraz system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu.

Systemy asystujące kierowcy

Samochód został wyposażony w funkcję Easy Open i Easy Close, która automatycznie otwiera klapę bagażnika po wykonaniu gestu nogą oraz automatycznie ją zamyka, gdy kierowca oddali się z kluczykiem od samochodu po wyjęciu bagaży. Nowością jest Active Info Display o przekątnej 12,3 cali, który zastąpił klasyczne zegary (standard w wersji Highline). Aktywny tempomat (również seryjny w wersji Highline) poprawia bezpieczeństwo i wygodę jazdy po autostradach. Tiguana można wyposażyć także w system Emergency Assist, który w przypadku zasłabnięcia lub zaśnięcia kierowcy zatrzyma samochód. System Area View (widok 360 stopni) szczególnie przyda się w terenie. Ciekawostką jest także Trailer Assist wspomagający cofanie i parkowanie z przyczepą. Kierowcy ceniący jakość dźwięku mogą wybrać system DYNAUDIO o mocy 400W z 10 głośnikami oraz cyfrowy tuner radiowy DAB+. Nowego Tiguana można zamawiać także z pakietem stylistycznym R-line.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie