Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen. Ten robot sam naładuje samochód elektryczny

Mariusz Michalak
Volkswagen Group Components udostępniło pierwsze zdjęcia prototypu mobilnego robota służącego do zasilania akumulatorów aut elektrycznych. To jeden z wizjonerskich projektów, jaki w najbliższych latach ma wzbogacić infrastrukturę ładowania. Jego zadaniem jest całkowicie automatyczne ładowanie elektrycznych pojazdów w miejscach o ograniczonej powierzchni, np. w garażach podziemnych.Fot. Volkswagen
Volkswagen Group Components udostępniło pierwsze zdjęcia prototypu mobilnego robota służącego do zasilania akumulatorów aut elektrycznych. To jeden z wizjonerskich projektów, jaki w najbliższych latach ma wzbogacić infrastrukturę ładowania. Jego zadaniem jest całkowicie automatyczne ładowanie elektrycznych pojazdów w miejscach o ograniczonej powierzchni, np. w garażach podziemnych.Fot. Volkswagen
Volkswagen Group Components udostępniło pierwsze zdjęcia prototypu mobilnego robota służącego do zasilania akumulatorów aut elektrycznych. To jeden z wizjonerskich projektów, jaki w najbliższych latach ma wzbogacić infrastrukturę ładowania. Jego zadaniem jest całkowicie automatyczne ładowanie elektrycznych pojazdów w miejscach o ograniczonej powierzchni, np. w garażach podziemnych.
Volkswagen Group Components udostępniło pierwsze zdjęcia prototypu mobilnego robota służącego do zasilania akumulatorów aut elektrycznych. To jeden z
Volkswagen Group Components udostępniło pierwsze zdjęcia prototypu mobilnego robota służącego do zasilania akumulatorów aut elektrycznych. To jeden z wizjonerskich projektów, jaki w najbliższych latach ma wzbogacić infrastrukturę ładowania. Jego zadaniem jest całkowicie automatyczne ładowanie elektrycznych pojazdów w miejscach o ograniczonej powierzchni, np. w garażach podziemnych.

Fot. Volkswagen

Robot-ładowarka – uruchamiany poprzez aplikację lub za pośrednictwem systemu komunikacji Car-to-X – działa całkowicie autonomicznie. Samodzielnie zbliża się do pojazdu, którego akumulator ma zasilić energią elektryczną i komunikuje się z nim. Od otwarcia pokrywy osłaniającej gniazdo ładowania, przez podłączenie końcówki przewodu, po jej odłączenie - cały proces przebiega bez udziału człowieka.

By móc zasilać kilka pojazdów jednocześnie, mobilny robot zbliża się do samochodu z ładowarką, podłącza ją i w ten sposób ładuje akumulator elektrycznego auta. Podczas tej czynności ładowarka znajduje się przy samochodzie. W tym czasie robot zajmuje się obsługą innych pojazdów. Gdy ładowanie się zakończy, robot samodzielnie odłącza ładowarkę i odwozi ją do stacji centralnej.

Thomas Schmall, Prezes Zarządu Volkswagen Group Components: „Budowa wydajnej infrastruktury ładowania zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju jest głównym wyzwaniem dla całej branży. Tworzymy rozwiązania, które pozwolą uniknąć kosztownych indywidualnych projektów. Mobilny robot-ładowarka oraz nasza mobilna szybka ładowarka są właśnie takimi rozwiązaniami”.

Volkswagen Group Components opracowuje teraz zupełnie nową rodzinę ładowarek prądu stałego (DC). Mobilna szybka ładowarka pojawi się na rynku już na początku 2021 roku. Od paru tygodni na terenie kilku niemieckich fabryk Volkswagena trwają jej próby pilotażowe. Z kolei mobilny robot zyskał status prototypu i teraz będzie intensywnie rozwijany. Jednym z warunków pojawienia się tego urządzenia na rynku jest powstanie systemu komunikacji Car-to-X, który umożliwi autonomiczne ładowanie.

Robot-ładowarka jest w tym kontekście elementem szerokiej koncepcji rozwoju e-mobilności, a przez to elektryfikacji ruchu drogowego. „Budowa infrastruktury ładowania jest warunkiem koniecznym. Ale musi być ona dostosowana do potrzeb i musi być opłacalna” – stwierdził dalej Thomas Schmall. „Dlatego najważniejsze dla nas są, oprócz potrzeb klientów i parametrów technicznych samochodów elektrycznych, także możliwości finansowe potencjalnych partnerów”.

Dzięki robotowi-ładowarce operatorzy parkingów czy garaży podziemnych mogą łatwo i szybko sprawić, że każde miejsce parkingowe w ich obiekcie będzie zapewniało możliwość ładowania akumulatora w pojeździe. Robot pozwala uniknąć nie tylko dezorganizacji związanej z przebudową obiektu, lecz również potencjalnych kosztów.

Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty