Volkswagen Tarok. Pickup z przedłużaną skrzynią ładunkową

Mariusz Michalak
Volkswagen Tarok ConceptTarok Concept został wyposażony w czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM. W Brazylii jednostka ta należąca do rodzaju TotalFlex-Fuel może być zasilana zarówno etanolem (E100), jak i mieszanką benzyny z etanolem (E22). Silnik TSI współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną; Taroka wyposażono również w stały napęd na cztery koła 4MOTION. Fot. Volkswagen
Volkswagen Tarok ConceptTarok Concept został wyposażony w czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM. W Brazylii jednostka ta należąca do rodzaju TotalFlex-Fuel może być zasilana zarówno etanolem (E100), jak i mieszanką benzyny z etanolem (E22). Silnik TSI współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną; Taroka wyposażono również w stały napęd na cztery koła 4MOTION. Fot. Volkswagen
Podczas Sao Paulo International Motor Show (6-18 listopada) swoją światową premierę ma Volkswagen Tarok Concept. To pięciometrowy SUV nowej generacji, wyposażony w napęd na cztery koła.

Volkswagen połączył tu praktyczne zalety pick-upa z nowoczesną, lifestylową stylistyką. Klaus Bischoff, główny designer marki Volkswagen, stwierdził: „Tarok Concept to pierwszy pick-up, w którym stylistyczne elementy miejskiego SUV-a wykorzystano w prawdziwie terenowym aucie. Na jego ekspresyjny design składają się charakterystyczne elementy dachu przypominające nadwozie typu targa, wyrazisty przód, trójwymiarowy pas diod z tyłu, a także stylowe, a przy tym masywne boki nadwozia”.

Ważną cechą konstrukcyjną pięciomiejscowego pick-upa jest przedłużana skrzynia ładunkowa. Jej podłogę można wydłużyć nie tylko poprzez otwarcie tylnej burty, ale także dzięki wykorzystaniu nowo opracowanego mechanizmu, który umożliwia złożenie dolnej części tylnej ścianki kabiny pasażerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu do przewozu ładunku można również wykorzystać tylną część kabiny, np. po to, żeby przetransportować szczególnie długie przedmioty. Stosownie do tych większych możliwości transportowych Taroka zwiększono też jego maksymalne obciążenie, które wynosi jedną tonę.

Rozwiązania nieznane dotąd wśród aut tego segmentu Volkswagen zastosował we wnętrzu nowego pick-upa, wyposażając jego kabinę w wiele cyfrowych urządzeń. W środku w oczy rzuca się lakierowany w kolorze nadwozia („Cypress Metallic”) panel zdobiący tablicę rozdzielczą na jej całej szerokości. Pokryty szkłem sprzęt multimedialny, cyfrowe urządzenia do obsługi klimatyzacji oraz cyfrowe wskaźniki (Active Info Display) zostały umieszczone na panelu w jednej osi i są głównymi elementami kokpitu.

Tarok Concept został wyposażony w czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM. W Brazylii jednostka ta należąca do rodzaju TotalFlex-Fuel może być zasilana zarówno etanolem (E100), jak i mieszanką benzyny z etanolem (E22). Silnik TSI współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną; Taroka wyposażono również w stały napęd na cztery koła 4MOTION.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM

Pewne jest, że w najbliższym czasie Volkswagen Tarok Concept w niemal niezmienionej wersji pojawi się na brazylijskim rynku jako model seryjny. Awangardowy pick-up ma też wszelkie cechy pozwalające na powiększenie oferty Volkswagena także w innych krajach. Przyszły model seryjny, oprócz silnika TSI, będzie również wyposażany do wyboru w 150-konnego (110 kW) turbodiesla 2.0 TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty